انتشار ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار

تهران (پانا) - نسخه دیجیتال شماره 218 (فروردین 1400) ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انتشار ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش «کشمکش» این شماره از فیلم‌نگار، به نقد و بررسی فیلم‌های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پرداخته شده و در بخش «پرونده» موضوع مفاهیم تخصصی فیلمنامه‌نویسی (کلیشه و ضدکلیشه) مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش «سینمای جهان» شماره 218 ماهنامه تخصصی «فیلم‌نگار»، در «کشمکش» با سیناپس سرزمین آواره‌ها، نگاهی به مفهوم تنهایی در دل خرده‌پیرنگ‌های فیلمنامه «سرزمین آواره‌ها»، سیناپس «میناری»، بحران‌آفرینی و شخصیت مکمل در فیلمنامه «میناری»، سیناپس «آشیانه»، درباره شخصیت‌پردازی در «آشیانه» همراه خواهید شد.

همچنین در بخش «از زبان فیلمنامه‌نویس» سینمای جهان این شماره، گفت‌وگوی آلفونسو کوارون با کلویی ژانو فیلمنامه‌نویس و کارگردان «سرزمین آواره‌ها»، گفت‌وگوی دینو ری‌راموس و جنل‌ریلی با لی‌ایساک، گفت‌وگو با شان‌دورکین درباره فیلمنامه «آشیانه» منتشر شده و در بخش «مکاشفات»، با سخنرانی نوا بامباک در سمینار بفتا همراه می‌شوید.

پرونده فیلمسازان شاخص ژانر در این شماره به «ژان پیرملویل» و «ژانر گنگستری» پرداخته است.

بخش «فیلمنامه کامل» این شماره از «فیلم‌نگار» نیز به فیلم «محاکمه شیکاگو» اختصاص دارد و علاوه بر انتشار متن کامل فیلمنامه، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و فیلمنامه از منظر مقدمه‌چینی و نحوه معرفی شخصیت‌ها و گفت‌وگوی رامتین شهبازی و آرش خوشخو درباره فیلمنامه «محاکمه شیکاگو» را خواهید خواند.

علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت www.filmnegar.ir ضمن خرید نسخه پی‌دی‌اف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.

بر اساس این خبر، همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامه‌ها و پرونده‌های مندرج در فیلم‌نگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری نمایند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلم‌های روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلم‌های ایرانی و برخی فیلم‌های خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامه‌نویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی و ... قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار