ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عرصه تولید انیمیشن

تهران (پانا) - نشست انعقاد قرارداد مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ساخت انیمیشن سینمایی «مسافری از دایتیا» به عنوان نخستین پروژه تولید فیلم در بستر رویداد رویازی در حوزه هنری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عرصه تولید انیمیشن

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، نشست انعقاد قرارداد مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تولید انیمیشن سینمایی «مسافری از دایتیا» روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه با حضور عوامل تولید، سرمایه گذاران و معاون سینمایی حوزه هنری در سالن کنفرانس استاد طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در پروژه «مسافری از دایتیا» که نخستین پروژه تولید فیلم در بستر رویداد رویازی به حساب می‌آید، محمد علمدار به عنوان مجری طرح، صندوق سپهر و صندوق دانشگاه تهران به عنوان سرمایه‌گذاران و حوزه هنری به عنوان ناظر بر تولید، پخش‌کننده و مجری پروسۀ مارکتینگ مشارکت دارند.

در این نشست محمد علمدار، مجری طرح و تهیه کننده اثر با ابراز خرسندی از همکاری صورت گرفته اظهار داشت: به امید خدا از دو سال قبل راهی را آغاز کردیم و خوان اول را پشت سر گذاشتیم. در این مسیر مشکلاتی بوده و هست و امید داریم هر سه طرف مشکلات را حل کنند تا ان شاالله بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آیین رونمایی از انیمیشن «مسافری از دایتیا» را برگزار کنیم.

وی افزود: این اولین بار است که با بخش خصوصی وارد کارزار انیمیشن شده‌ام و در تحقق این اتفاق از حوزه هنری که در کنار ما و حامی انیمیشن است سپاسگزارم.

در ادامه نشست دکتر فریدوند، مدیرعامل موسسه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: پس از تلاش بسیار، اکنون این پروژه به مرحله خوبی رسیده است و در این مسیر، سازمان سینمایی و مرکز انیمیشن حوزه هنری نقش بسیار کلیدی داشتند و با تعاملات و حمایت‌هایشان ما را همراهی کردند. به امید خدا موفقیت در این پروژه زمینه همکاری‌های بعدی را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما نیز تا امروز در این فکر بودیم چطور مشارکت درستی در این پروژه ایجاد کنیم و به این مدل رسیدیم که نهاد حاکمیتی و نهاد سرمایه گذار در کنار تیم تولید کننده بیایند و انتظاراتشان را بیان کنند و مشارکتی نو در صنایع خلاق ایجاد کنیم. لازم می‌دانم از جناب آقای کاوه، مدیر سابق مرکز انیمیشن حوزه هنری بخاطر انرژی و همراهی بسیارشان در تحقق این امر تشکر کنم.
در ادامه امین حسنی، مدیرعامل شرکت صندوق پژوهش و فناوری صنایع فرهنگی سپهر با اشاره به اهمیت موفقیت این پروژه ابراز داشت: ما به عنوان یک صندوق فرهنگی برایمان افتخار است که در این پروژه ورود کردیم. در این مسیر کمک مادی و معنوی همه دوستان را لازم داریم. این پروژه را نباید فقط به عنوان یک محصول نگاه کرد، زیرا اگر این پروژه موفق شود تولیدات اینچنینی ادامه‌دار خواهند بود. لذا از همه می‌خواهم تلاش کنند این پروژه را با موفقیت جلو ببریم تا به عنوان یک الگو معرفی کنیم.
همچنین امیر رضا مافی، مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری بیان داشت: وقتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ساخت انیمیشن ورود می‌کنند، این کار می‌تواند الگویی باشد که دغدغه‌های فرهنگی‌مان را احیا کنیم. حوزه هنری و مرکز انیمیشن تلاش دارند که این محصول، محصول خوب و قابل توجهی باشد و در تحقق این هدف با تمام و کمال در کنار تیم تولید قرار دارند.
در ادامه نشست حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان کرد: ان شاالله این جلسه منشاء اتفاقات خوب باشد. ما تلاش داشتیم که این جلسه زودتر برگزار شود. روز گذشته با مجمع تولیدکنندگان پویانمایی خراسان جلسه داشتیم و متوجه شدیم که کارها روی روال است و با آقای علمدار کار را پیگیری کردیم. آقای کاوه به عنوان مبدع این طرح و طرح رویازی تلاش بسیاری برای ایجاد نقش واسط مرکز انیمیشن حوزه هنری در اتصال صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صنعت انیمیشن داشتند.
وی افزود: علاوه بر بحث فعال کردن سرمایه در مرکز انیمیشن، با رویداد رویازی در زمینه انیمیشن ایران نیز اتفاقات خوبی رخ داده و این پروژه هم می‌تواند دنباله‌روی موفقیت‌های گذشته باشد.
جعفریان با اشاره به طرح خروج از پایتخت بیان داشت: پروژه «مسافری از دایتیا» در خراسان رضوی در حال تولید است. مثل طرح «لوپتو» که در کرمان تولید شد. هدفمان استفاده از ایده‌های تولید کنندگان در سطح ملی است و نکته‌ای که به آن اعتقاد داریم اعتماد به جوانان است و باید فرصت بروز و ظهور به آن ها داد و قطعا دستاورد خوبی خواهد داشت.
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در انتها گفت: پروژه انیمیشن نسبت به محصولات دیگر زمانبرتر است و ۲ تا ۳ سال زمان می‌خواهد و ممکن است در این مسیر چالش‌ها بیشتر شود اما باید با همدلی و اراده قوی به بهترین شکل پروژه را به پایان رساند.
در ادامه احسان کاوه، مدیر سابق مرکز انیمیشن حوزه هنری که به صورت گفتگوی اینترنتی در نشست حاضر بود، اظهار داشت: تشکر می‌کنم بابت حمایت‌هایی که از این پروژه شد و بسیار خوشحالم که قرارداد به نتیجه رسید. همچنین از سعه صدر صندوق دانشگاه تهران و سپهر سپاسگزارم. از آقای جعفریان که شرایط پروژه و مشکلات مالی را درک کردند و پای کار بودند ممنونم و خوشحالم که امروز به عزیزانی که خارج از تهران هستند هم اطمینان می‌شود. بنده آقای علمدار را در رویداد رویازی شناختم و امیدوارم استعداد‌های اینچنینی بیشتر شناسایی شوند و به امثال این آقایان اعتماد شود.
گفتنی است تولیدکنندگان «مسافری از دایتیا» که پروژه‌ای مشارکتی در حوزه انیمیشن است، در اولین دورۀ رویداد پیچ رویازی توانستند با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و جلب حمایت حوزه هنری، قرارداد مشارکت سه‌گانه در تولید انیمیشن را شکل دهند. در این پروژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزۀ انیمیشن به عنوان صنایع خلاق ورود کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار