در گفت‌وگو با پانا:

جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و جهان است

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد باران گفته است که مشارکت گسترده در انتخابات می‌تواند پشتوانه حکومت و دولت را در منطقه و جهان محکم کند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و جهان است

جواد امام از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه باید نهادهای حکومتی و برگزارکنندگان اصلی انتخابات نسبت به سیاست‌های گذشته تجدیدنظر کنند، به پانا گفت: «انتخابات آینده بستگی به حکومت دارد و پیام فرمایش رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات باید توسط شورای نگهبان به جامعه و جریان‌های سیاسی منتقل شود.»

وی اظهار کرد: «اگر سیاست‌ها طبق روال و روند گذشته مورد اجرای نهادهای برگزارکننده انتخابات ادامه یابد و پیام‌های عینی و واقعی در راستای فرامین رهبری به گروه‌های سیاسی و مردم منتقل نشود براساس نظرسنجی‌های انجام شده نمی‌توان به مشارکت حداکثری امید داشت.»

مدیرعامل بنیاد باران در این باره اضافه کرد: «اگر انتخابات 1400 در ادامه انتخابات 98 باشد نتیجه قابل قبولی نخواهیم گرفت و این امر نشان‌دهنده شکاف‌های میان جامعه و نظام است. مشارکت گسترده در انتخابات می‌تواند پشتوانه حکومت و دولت را در منطقه و جهان محکم کند.»

امام، حضور کاندیداها با سلایق مختلف را در تراز با قانون اساسی توصیف کرد و افزود: «انتخابات، آزاد، عادلانه و معنادار با مشارکت مردم رقم می‌خورد و در این صورت هم مردم و هم نظام از آن نفع خواهند برد. سال 98 اقلیتی در انتخابات شرکت کردند و اقلیتی را بر اکثریت حاکم کردند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به سخنان کدخدایی مبنی بر اینکه اگر فیلتر شورای نگهبان نباشد ممکن است مردم فرضاً به یک قاتل رأی دهند واکنش نشان داد و گفت: «وقتی قانون و قانون اساسی داریم اصلاً نیازی به فیلتر نیست. حتی حضرت امام خطاب به خبرگان فرمودند که شماها وکیل مردم هستید هرچه مردم خواستند را باید بپذیریم؛ ولو اشتباه. بنابراین شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و شرع است .»

وی تصریح کرد: «وقتی رسماً اعلام می‌کنند که رأی مردم زینت است و رسماً می‌گویند مردم اشتباه کردند طبیعتاً جامعه از انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی دلسرد می‌شوند. یک بار شورای نگهبان نظارت استصوابی را کنار بگذار و به مُر قانون برگردد.»

امام با اشاره به اینکه یکبار شورای نگهبان نظارت استصوابی را کنار بگذار و به مُر قانون برگردد، گفت: «نظارت استصوابی در قانون اساسی وجود ندارد و در قوانین عادی نیز قبل از مجلس چهارم نظارت استصوابی وجود نداشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار