دبیر ستاد انتخابات کشور :

۵۱۴۱۳ نفر برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده‌اند

تهران (پانا) - به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور در طول یک هفته‌ای که ثبت نام شوراهای اسلامی شهر انجام شد، ۵۱۴۱۳ نفر اقدام به ثبت نام کرده‌اند که تا این لحظه ثبت نام ۴۶۷۵۳ نهایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۱۴۱۳ نفر برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده‌اند

سید اسماعیل موسوی، با بیان اینکه ثبت نام افرادی که نهایی نشده است به علت ثبت نام در ساعات اخیر مستلزم بررسی در فرمانداری‌ها است، اظهار کرد: مردان ۸۸ درصد از داوطلبان را با ۴۱۳۰۶ نفر تشکیل می‌دهند و زنان ۱۲ درصد از داوطلبان با ۵۵۱۶ نفر تشکیل می‌دهند.

وی که در خبر ۲۱ شبکه اول سیما سخن می‌گفت، ادامه داد: برای هر یک از مراحل ثبت نام پیامک‌هایی از سوی ستاد انتخابات کشور به افراد ارسال می‌شود و اینگونه از نهایی شدن ثبت نام باخبر می‌شوند.

موسوی افزود: ۵۸ درصد از داوطلبان با مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها، ۱۹ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ۱۲ درصد از طریق رایانه‌های شخصی و ۱۱ درصد از طریق تلفن همراه اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه احراز هویت داوطلبان از روشهای مختلف ثبت احوال، بانک مرکز و تلفن همراه به صورت آنلاین انجام و احراز سایر مدارک در هیئت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها بررسی می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد داوطلبان مدرک لیسانس و فوق لیسانس، درصدی دکتری و درصد کمتری تحصیلات حوزوی داشته‌اند.

همچنین وی این را هم گفت که حداقل مدرک برای شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر فوق دیپلم و برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر لیسانس بوده است.

موسوی در پایان گفت: مهلت ثبت نام حضوری هشت شب به پایان رسید البته کسانی که در ستاد ثبت نام حضور دارند و در نوبت ثبت نام هستند ثبت نام می‌شوند اما مهلت ثبت نام غیر حضوری تا ۱۲ امشب است. روستاها نیز از ۱۶ فروردین به مدت یک هفته ثبت نام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار