طی ۲۴ ساعت گذشته رخ داد

۳ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری علت افزایش میزان شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد طی 24 ساعت گذشته 3 بیمار مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند و شمار قربانیان به 459 نفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۳ بیمار کرونایی  در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 170 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 52 بیمار کرونایی قطعی و 16 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 25818 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان کرد: از ٦٣٨ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 46 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(٣٤ درصد موارد ) ،کهگیلویه(٥٠ درصد)، دنا (٥٩ درصد) ،گچساران (٥٧ درصد) و بهمئی (٥٣ درصد) موارد مثبت بودند که با این روند افزایشی استان وارد پیک دوم می شود و در هفته های بعد می توان باعث افزایش موارد مرگ و میر شود.
یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: متأسفانه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به شدت یافتن میزان شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شده و بسیار نگران کننده است.
وی گفت: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، حذف مسافرت های غیرضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری تنها راه های کنترل بیماری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار