رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

5 مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در استان شناسایی شد

بوشهر(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خبر داد 5 مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در استان بوشهر شناسایی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
5 مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در استان شناسایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری اظهار کرد: از 5 مورد شناسایی شده، 2 مورد آنها در شهرستان عسلویه، 2 مورد در شهرستان دشتی و یک مورد در شهرستان بوشهر بوده است.
وی افزود: متاسفانه از 5 مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید شناسایی شده تا کنون 3 موردآنها فوت کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تاکنون 12 مورد مبتلای جدید به ویروس جهش یافته در استان بوشهر شناسایی شده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به رنگ بندی جدید شهرستان‌ها و نارنجی شدن سه شهرستان گناوه، دیلم و کنگان و زرد شدن 7 شهرستان دیگر استان بوشهر باید محدودیت‌ها شدیدتر و رعایت موارد بهداشتی بیشتر از قبل شود.
کشمیری شرح داد: با توجه به قدرت انتشار سریع نوع جدید ویروس کرونا که این قدرت انتشار 70 درصد بیشتر از گونه قبلی است، باید در شرایط حساس اپیدمی بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با توجه به همجواری با استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار دارند و در پیش رو داشتن تعطیلات نوروزی، این افزایش می‌تواند برای استان بوشهر زنگ خطری باشد.
کشمیری بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع موج چهارم کرونا از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم که تعطیلات عید به سفر نروند و با در خانه ماندن همراه با کادر بهداشت و درمان گامی برای مبارزه با این ویروس منحوس بردارند.
وی افزود: با توجه به فصل و آب و هوای مناسب استان بوشهر در این شرایط سخت کرونایی از آحاد هم استانی‌های مهمان نواز خواهشمندم که تا پایان اپیدمی نه به سفر رفته و نه میزبان مسافرهای از شهرستان‌های دیگر بوده تا با کمک هم و با یاری خدا این روزهای سخت به پایان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار