به روز رسانی اخبار و حوادث چهارشنبه سوری؛

تازه‌ترین آمار از تعداد مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال

تهران (پانا) - آمارها حاکی از آن است که از صبح امروز تا ساعت 23 امشب بیش از ١٠٠٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تازه‌ترین  آمار از تعداد مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال

مجتبی خالدی با اعلام این خبر افزود: این مرکز با ارائه گزارش شماره یک حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۱۴، کل مصدومین را ۲۵ نفر، درمان و ترخیص ۱۳ نفر، نقص عضو سه نفر، آسیب به چشم ۲ نفر و سوختگی را هشت نفر اعلام کرد.

براساس این گزارش بیشترین مصدوم در استان های تهران با هشت نفر، آذربایجان شرقی با ۶ نفر و مرکزی با چهار نفر بوده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به تمامی مردم توصیه کرد در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی خود، محل سوختگی را با آب سرد شستشو داده و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنند و یا با شماره تلفن ۱۱۵تماس بگیرند یا در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ٣٢۵ نفر و فوت 6 نفر در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفند ماه تا کنون خبر داده است.

خالدی درباره آمار حوادث چهارشنبه سوری گفت: بر اساس آمار های اورژانس از اول تا ٢۵ اسفند ماه ٣٢۵ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند. از این تعداد ٩٠ نفر بستری شدند. ٢٢٣ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده و ۶ نفر در محل درمان شدند.

به گفته وی، متاسفانه تا کنون ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ٨۴ درصد آسیب دیدگان استفاده کننده مواد محترقه و ١۶ درصد عابر بودند، گفت: ٣٨ درصد دچار سوختگی، ٢٩ درصد دچار آسیب به چشم، ١٣ درصد دچار قطع عضو و ٢٠ درصد دچار سایر آسیب ها شدند. ٩ درصد آسیب دیدگان خانم و ٩١ درصد مرد بودند. از تعداد کل مصدومان ١۶ نفر میانگین سنی کمتر از ۶ سال، ٢١۶ نفر ۶ تا ١٨ سال، ۵١ نفر ١٨ تا ٢٩ سال و ۴٠ نفر ٢٩ تا ۶٠ سال داشتند.

خالدی گفت: تعداد جان‌باختگان حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه در سال ٩٨، ۵٠٠ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد کل آسیب دیدگان نیز نسبت به مدت مشابه ٢١٩ درصد افزایش یافته است.

ساعت ١٧- ۶۴ مصدوم و ٨ قطع عضو تنها تا ساعت پنج بعدازظهر

خالدی در خصوص تعداد مصدومان تا ساعت ١٧ اظهار کرد: تا ساعت ١٧ امروز سه شنبه ٢۶ اسفند ۶۴ نفر در سطح کشور دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ٢٠ نفر بستری شدند و ٣٧ نفر درمان و ترخیص شدند. همچنین ٧ نفر نیز در محل درمان شدند.

خالدی اظهار کرد: تعداد قطع عضو ها از ساعت ١۴ تا کنون از سه به ٨ نفر، تعداد آسیب به چشم از ٢ به ١٢ نفر و سوختگی ها از ٨ نفر به ٢۶نفر افزایش یافته است.

وی گفت: بیشترین آسیب دیده های این روز در تهران با ١٩ نفر، کرمانشاه با ١٠ نفر و آذربایجان شرقی با ٨ نفر گزارش شده است.

ساعت 17:30- ١٩ مصدوم مراسم چهارشنبه سوری در سطح استان تهران

مجتبی خالدی در خصوص تعداد مصدومان شب چهارشنبه سوری در استان تهران نیز گفت: تا ساعت ١٧ امروز ١٩ نفر در سطح استان تهران دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: تعداد بستری ها نسبت به ساعت ١۶ یک نفر افزایش یافته و در حال حاضر ۶ نفر بستری هستند. همچنین تاکنون ٧ نفر نیز درمان و ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه نفر دچار قطع عضو شدند، چهار نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و هفت نفر دچار سوختگی شدند گفت: به شهروندان توصیه میکنیم که نسبت به رفتار فرزندانشان کنترلش بیشتری داشته باشند.

ساعت ١٨- درخواست آتش نشانی از شهروندان در ساعات آغازین مراسم چهارشنبه سوری

سید جلال ملکی،سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برای مستقر شدن نیروها در مکان های پر تردد شهر تهران ظرفیت خود را تقریبا به هشت برابر افزایش می دهیم گفت: ما موافق جشن و شادمانی شهروندان هستیم اما اقدامات این شب باید به گونه ای باشد که خسارت های آن جبران ناپذیر نباشد و سلامت افراد را به خطر نیندازد.

وی اظهار کرد: هر سال در این ایام متاسفانه برخی از افراد نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و مراسم چهارشنبه سوری را از حالت جشن خارج می کنند.

وی ادامه داد: این موضوع سلامت و ایمنی شهروندان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار می دهد.

ملکی گفت: استقرارهای ما به معنی ممانعت جشن نیست و از آن جایی که ترافیک را پیش بینی می کنیم با مستقر شدن نیروها در مکان های پر تردد شهر تهران، ظرفیت خود را تقریبا به هشت برابر افزایش می دهیم که بتوانیم همچون سایر مواقع به شهروندان امدادرسانی انجام دهیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با پیشنهاد اینکه شهروندان این زمان از سال را در کانون خانواده و در خانه باشند، گفت: از سوی دیگر ما نگران شیوع بیماری کرونا هم هستیم که تجمعات ممکن است موجب آن نیز بشود.

ملکی ادامه داد: از شهروندان درخواست می کنیم که نکات ایمنی را رعایت کنند. ما موافق جشن و شادمانی شهروندان هستیم اما اقدامات این شب باید به گونه ای باشد که خسارت های آن جبران ناپذیر نباشد و سلامت افراد را به خطر نیندازد.

ساعت ١٨:١٠- استقرار آمبولانس های اورژانس در پایتخت

دکتر پیمان صابریان،‌ رییس مرکز اورژانس تهران از استقرار آمبولانس های اورژانس در شب چهارشنبه سوری در ١٩٧ نقطه پرتردد شهر تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: از ساعت ۱۶ تا پایان امشب آمبولانس های اورژانس در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران مستقر هستند.
به گفته صابریان تمام پایگاه های اورژانس در آماده باش کامل هستند و اتاق فرماندهی (ics) فعال شده است.

وی با بیان اینکه کلیه مرخصی های نیروها لغو شده است گفت: تمام نیروهای موتورلانس اورژانس از ساعت ۱۷ تا پایان امشب آماده خدمت رسانی با آمبولانس هستند. همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس رزرو به چرخه عملیات اضافه شدند.

وی افزود: نیروهای اورژانس در بیمارستان های سوانح و حوادث مستقر شده است و تمام نیروهای ستادی-عملیاتی حضور دارند. همچنین برای آمبولانس ها تحهیزات سوختگی کافی در نظر گرفته شده است و به نیروهای دیسپچ برای افزایش پاسخگویی افزوده شده است.

تهرانی ها در صدر آمار مصدومان چهارشنبه سوری

ساعت 18:20 - 22 مصدوم و چهار قطع عضو در استان تهران

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران، آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری استان و شهر تهران تا ساعت ۱۸ امروز و آمار از ابتدای اسفندماه تا کنون را به تفکیک اعلام کرد.

سعید مهرسروش در خصوص امار مصدومان مرتبط با چهارشنبه پایان سال پایتخت و استان تهران گفت: از صبح امروز تا ساعت ۱۸ سه شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۶نفر دچار مصدومیت شدند که ۱۰ نفر از آن ها به بیمارستان منتقل شده و ۶ نفر در محل درمان شدند.

وی ادامه داد: آمار شهر تهران از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۳۶ مورد بوده که ۲۴ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲ مورد در محل درمان شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: در خصوص آمار مصدومان استان تهران از صبح امروز تا ساعت ۱۸ نیز، ۲۲ نفر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۶ نفر در محل درمان شدند و ۸ نفر هم پس از انجام اقدامات لازم در بخش اورژانس مرخص شدند و متاسفانه ۸ نفر نیز بستری شدند. از افراد بستری تا کنون فردی در آی سی یو بستری نشده است.

وی افزود: از میان مواردی که ذکر شد متاسفانه چهار مورد قطع عضو گزارش شده است و پنج مورد از ناحیه چشم آسیب دیدند، همچنین ۸ مورد نیز دچار سوختگی شدند.

مهرسروش اظهار کرد: از ابتدای اسفند ۹۹ در مجموع در استان تهران ۱۰۱ مصدوم داشتیم که متاسفانه در کشور آمار اول را داریم و بیشترین مصدوم در حوادث چهارشنبه پایان سال را داشته ایم.

ساعت 19:‌05- 50 نفر دچار قطع عضو شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان در سطح کشور از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۱۸ امروز را ۴۱۴نفر اعلام کرد.

مجتبی خالدی در خصوص تعداد آمار کل مصدومان چهارشنبه سوری از اول تا ۲۶ اسفندماه در سطح کشور تا ساعت ۱۸ امروز اظهار کرد: تا ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۲۶ اسفندماه، ۴۱۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیدند که از این تعداد ۴۰۸ نفر دچار مصدومیت شدند. این درحالیست که تا ساعت ۱۶ امروز ۳۶۹ نفر دچار آسیب شده بودند.

وی ادامه داد: از تعداد کل مصدومان تا کنون ۱۱۸ نفر بستری شدند. در حال حاضر ۹ نفر در بخش ویژه آی سی یو هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۷۹ نفر از مصدومان درمان و پس از آن ترخیص شدند. همچنین ۱۵ نفر نیز در محل درمان شدند.

خالدی اظهار کرد: تا کنون ۶ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۰ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین ۱۰۹ نفر دچار آسیب به چشم و ۱۵۸ نفر دچار سوختگی شدند.

به گفته وی، تهران با ۱۰۱ مصدوم بیشترین آمار و پس از آن اذربایجان شرقی با ۵۶ مصدوم و استان کرمانشاه و استان مرکزی با ۳۵ مصدوم بیشترین تعداد مصدوم را داشتند.

ساعت ‌ 19:‌30- ۵۶ نفر چار قطع عضو شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز ۲۶ اسفندماه اظهار کرد: درحالی که تا ساعت ۱۸ روز جاری ۴۱۴ نفر در سطح کشور دچار آسیب شده بودند اما حالا تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۸۸ آسیب دیده داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۰ نفر بستری شدند. ۹ نفر هم در بخش ویژه بستری هستند.

خالدی از درمان و ترخیص ۳۲۶ نفر خبر داد و افزود: ۱۶ نفر نیز در محل درمان شدند و متاسفانه از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: ۵۶ نفر چار قطع عضو شدند و ۱۴۲ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند. همچنین ۲۰۲ نفر نیز به دلیل سوختگی دچار آسیب شدند.

به گفته وی تهران با ۱۲۳ مصدوم، آذربایجان شرقی با ۶۰ مصدوم و استان مرکزی با ۴۷ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را به خود اختصاص دادند.

تا ساعت ۲۰ گزارشی حادثه خاصی دریافت نشده است

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: نیروها در همه محل‌های لازم حاضر شدند و اقدامات متناسب را انجام دادند. مورد خاصی تا به این لحظه نداشتیم.

وی در این باره اظهار کرد: امروز ٣۵٠٠ آتش نشان در محلات، خیابان‌ها و معابر پرتردد آتش نشانی و با استفاده از ظرفیت جایگاه‌ها و خودروهای آتش نشانی تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: از ساعت ١٨ تا به حال که حدودا ساعت ٢٠:١۵ دقیقه است حدود ٧٠ مورد آتش سوزی و حریق داشتیم که اغلب آن ها مواردی بود که همیشه با آن ها موجه هستیم. این حوادث از جمله آتش سوزی منازل، فضای سبز، ضایعات، سطل مکانیزه و... بودند که البته آمار برخی از این حوادث کمی بیشتر از روز های دیگر بود.

ملکی گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از بخش ها شهروندان آتش روشن می کنند این آمار طبیعی است. خوشبختانه در هیچ یک از مواردی که به آتش نشانی تهران اعلام شده است تا کنون مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

وی افزود: نیرو ها در همه محل ها حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند. مورد خاصی تا به این لحظه نداشتیم و کماکان آتش نشانان در حال امدادرسانی هستند.

ساعت 20:15- انفجار نارنجک دست ساز در منزل مسکونی و مصدوم شدن دو جوان

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی و مصدوم شدن دو جوان خبر داد.

وی اظهار کرد: ساعت ١٩:۵٣ دقیقه امشب یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در خیابان هاشمی قبل از خیابان جیحون، کوچه هلالی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن ایستگاه شماره ٨۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی بود. دو مرد جوان حدودا ٢۴، ٢۵ ساله هنگامی که از پله‌ها به سمت پایین می‌آمدند و نارنجک دست ساز حمل می‌کردند به دلایل نامشخصی که معلوم نیست خودشان زمین خوردند یا نارنجک‌ها به زمین پرتاب شدند، دچار حادثه شدند.

وی گفت: مواد محترقه دست ساز منفجر شده بود و خسارت‌های جزیی به منزل وارد شده بود اما هر دو نفر دچار سوختگی از نواحی مختلف شدند که آتش نشانان این افراد را خارج کردند و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی گفت: عملیات در حال حاضر به پایان رسیده و نیروها محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

ساعت 21- ۴۳۱ آسیب دیده از حوادث چهارشنبه سوری در سطح کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آسیب دیدن ۴۳۱ نفر طی حوادث چهارشنبه سوری روز جاری تا ساعت ۲۱ خبر داد.

مجتبی خالدی درباره آخرین آمار مصدمان و جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری روز جاری در سطح کشور، سه شنبه ۲۶ اسفندماه اظهار کرد: از صبح تا ساعت ۲۱ امشب، ۴۳۱ نفر ار اثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیدند و از این تعداد ۴۲۸ نفر دچار مصدومیت جدی شدند.

وی ادامه داد: طی امروز ۱۰۵ نفر بستری شدند که در حال حاضر یک نفر از آن‌ها در بخش ویژه بستری است. همچنین ۳۱۲ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند و ۱۱ نفر نیر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در این حوادث سه نفر در استانهای تهران، اراک و کرج جان باختند و ۴۵ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین ۱۱۱ نفر از ناحیه چشم دچار مصدومیت و ۱۲۷ نفر دچار سوختگی شدند.

وی با بیان اینکه استان تهران با ۱۱۹ نفر آسیب دیده بیشترین آمار را دارد، گفت: طی روز جاری تا ساعت ۲۱ تهران ۱۱۹ آسیب دیده و پس از آن استان مرکزی با آمار ۴۳ آسیب دیده و آذربایجان غربی آمار ۳۳ نفر بیشترین تعداد مصدومان را داشتند.

وی در ادامه در خصوص آمار آسیب دیدگان و مصدومانی که امروز در تهران دچار حوادث چهارشنبه سوری شدند گفت: ار صبح امروز تا ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در تهران ۱۰۹ نفر دچار آسیب شدند که ۱۰۹ نفر از آن ها دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: امروز در تهران ۳۱ نفر بستری شدند که یک نفر از آنها در بخش ویژه بستری است. همچنین ۷۰ نفر نیز درمان و پس از آن ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه یک نفر جان خود را از دست داده است، گفت: هفت نفر نیز در محل درمان شدند و ۱۹ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین به چشم ۳۷ نفر آسیب رسیده و ۲۸ نفر دچار سوختگی شدند.

ساعت 21:‌30 - ٤٨٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند

دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش ٧ درصدی تعداد مصدومان مربوط به چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ٢١:٣٠ امروز ٤٨٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

کولیوند ادامه داد: از این تعداد ١٣٥ نفر دچار سوختگی، ١٣٥ نفر دچار آسیب چشمی و ٤٧ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

کولیوند با بیان اینکه از این تعداد ١١٥ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند، گفت: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان‌های تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: استان تهران با ١٢٩ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان و استانهای خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان هرکدام با یک مصدوم کمترین تعداد مصدومان را دارند.

وی از افزایش ٧ درصدی تعداد مصدومان نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: میانگین سنی مصدومان بین ٦ تا ٣٠ سال است.

۲۵ مورد انفجار و تخریب در تهران

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران درباره با آخرین وضعیت پایتخت در چهارشنبه سوری اظهار کرد: ماموران پلیس از ساعت ۱۵ امروز در اقصی نقاط تهران حضور گسترده دارند اما متاسفانه به این لحظه گزارشات خوبی دریافت نکردیم.

وی افزود: ۲۵ مورد انفجار و تخریب تا به این لحظه در تهران داشتیم که در پی این حوادث، ۲۲ نفر مصدوم، ۵ نفر قطع عضو و ۵ نفر از ناحیه صورت و چشم دچار آسیب شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال را در خیابان‌های اصلی کمتر و در کوچه پس کوچه‌ها بیشتر شاهد هستیم. امسال نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی در رابطه با حوادث چهارشنبه پایان سال نداریم اما نسبت به سالهای قبل‌تر وضعیتمان بهتر شده است.

رئیس پلیس پایتخت هشدار داد: افرادی که در ایام نوروز و تعطیلات بخواهند شرارت کنند و نظم و امنیت را دچار اخلال کنند بدانند که پلیس آنها را بازداشت و تا آخر تعطیلات نزد خود نگه می‌دارد.

رحیمی در پایان گفت: مردم اگر مشکلی را در ایام تعطیلات نوروز در نقطه‌ای از شهر دیدند که در آن نقطه پلیس حضور نداشت حتماً با ۱۱۰ تماس بگیرند و پلیس را فرا بخوانند.

یک کشته و ۳ مجروح بر اثر انفجار مواد محترقه در اراک

به گزارش پلیس، سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مرگ یک جوان بر اثر انفجار مواد محترقه خبر داد.

وی در این‌باره گفت: ساعتی پیش بر اثر انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در یکی از محله های شهرستان اراک، منزل مسکونی که از مدت‌ها قبل خالی از سکنه بود تخریب شد

وی افزود: در این انفجار یک پسر جوان جان خود را از دست داد و سه نفر از آنان به شدت مصدوم و به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

خلجی گفت: شدت این انفجار به حدی بود که تعدادی از منازل مجاور نیز دچار خسارت شدند.

ساعت۲۲ - تعداد مصدومان به ٦٠٠ نفر رسید

دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان روز چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۲ به ۶۰۰ نفر خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ۲۲، ٦٠٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: از این تعداد ١٦١ نفر دچار سوختگی، ١٨٦ نفر دچار آسیب چشمی و ٥٢ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: از این تعداد ١٣١ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند. متأسفانه از صبح امروز تا ساعت ۲۲ نیز ٣ نفر در استان‌های تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

انفجار نارنجک‌های دست ساز راکبان موتورسیکلت پس از تصادف

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف موتورسیکلت و انفجار نارنجک‌های دست ساز همراه راکبان این وسیله نقلیه خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١:٢٣ دقیقه امشب یک مورد حادثه در خیابان رودکی، تقاطع خیابان هاشمی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که یک دستگاه خودرو سنگین که در همان محدوده در محل استقرار خود قرار گرفته بود سریعا به محل حادثه اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: مشاهده می‌شود که یک دستگاه موتورسیکلت با دو نفر راکب هنگام حرکت به دلایل نامشخصی کنترل خود را از دست داده و به زمین می‌خورد. مشاهدات حاکی از آن بود که این دو نفر داخل لباس‌های خود مواد محترقه و نارنجک‌های دست ساز داشتند که همین امر موجب انفجار تعدادی از آن‌ها شد.

ملکی افزود: هر دو نفر دچار مصدومیت شدید شدند. خوشبختانه این حادثه منجر به حریق موتورسیکلت نشد گرچه نشت بنزین نیز ایجاد شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: یک نفر شدیداً از ناحیه دست مصدوم شد و نفر دوم نیز آسیب دید. آتش نشانان هر دو نفر را که جوان هم بودند به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی ادامه داد: مواد محترقه دست ساز ترکیبی از مواد شیمیایی هستند و آنقدر حساس هستند که گاهی با زمین خوردن یا با حرارت دست منفجر می‌شوند، تقاضا می‌کنم که شهروندان از این مواد استفاده نکنند.

ساعت ۲۲:۳۰- تعداد مصدومان به 900 نفر افزایش یافت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مصدومان حوادث روز جاری به ۹۰۰ نفر تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب خبر داد.

مجتبی خالدی درباره آخرین آمار مصدومان شب چهارشنبه آخر سال، از صبح امروز تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب ۹۰۰ نفر دچار آسیب شدند. از این تعداد ۸۹۷ نفر دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: ۱۸۱ نفر بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در بخش ویژه حضور دارند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ۷۰۱ نفر پس از درمان ترخیص شدند و ۱۵ نفر در محل درمان شدند. همچنین طی روز جاری سه نفر در شهر های اراک، تهران و کرج جان خود را از دست دادند.

خالدی اظهار کرد: ۷۲ نفر دچار قطع عضو شدند، ۳۰۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۲۳۴ نفر دچار سوختگی شدند.

به گفته وی بیشترین آمار در استان تهران با ۲۵۲ مصدوم و پس از آن کرمانشاه با ۷۷ و استان کرمانشاه با ۶۸ نفر بیشترین آمار را دارند.

وی افزود: ۵۰ درصد مصدومان میانگین سنی ۸ تا ۱۶ سال را دارند و ۳۰ درصد از آسیب دیدگان عابران پیاده هستند.

ساعت ٢٣- آمار مصدومان امروز چهارشنبه سوری از ۱۰۰۰ نفر گذشت

دکتر پیرحسین کولیوند در این باره اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ۲۳ امروز ۲۶ اسفندماه، ١٠٣٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی گفت: از این تعداد ٢٦٤ نفر دچار سوختگی، ٣٤٢ نفر دچار آسیب چشمی شدند. صدمات چشمی تا کنون بیشترین مصدومیت بوده است.

کولیوند اظهار کرد: از این تعداد ٢٠٠ نفر نیز در مراکز درمانی بستری و ٨٠٠ نفر مرخص شدند. متأسفانه امروز ٣ نفر نیز در استانهای تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

وقوع 220 آتش‌سوزی در چهارشنبه سوری امسال

مهندس مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع ٢٢٠ آتش سوزی جزیی مرتبط با چهارشنبه سوری تا ساعت ٢٣ خبر داد.

وی در باره آمار آتش سوزی‌هایی که تاکنون در شهر تهران رخ داده است، اظهار کرد: از ظهر امروز آتش نشانان تهرانی به صورت آماده‌باش در سراسر شهر حضور داشتند.

وی گفت: تا ساعت ٢٣ امروز، ٢٢٠ مورد آتش سوزی داشتیم که مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری بوده است اما خوشبختانه این حوادث آتش سوزیهای بزرگی نبوده است.

وی افزود: این تعداد حادثه نسبت به سال گذشته حدود ٢٠ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سال گذشته در چنین مواقعی پروتکل‌ها بیشتر رعایت می‌شد و طبیعتاً این افزایش را به خاطر حضور بیشتر مردم در خیابان‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: تعداد قطعی مجروحان و مصدومان را اورژانس اعلام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار