برگزاری نشست مجلس دانش آموزی ناحیه 2استان اصفهان

اصفهان(پانا) -   نشست مجلس دانش آموزی ناحیه 2 استان اصفهان با حضور حبیب الله عسکری مدیر آموزش و پرورش ناحیه2، اصغر ابوالحسنی معاون پرورشی و تربیت بدنی و رییس سازمان دانش آموزی ناحیه 2 و کارشناسان سازمان دانش آموزی این ناحیه برگزار شد . این برنامه در دو بخش به صورت تفکیک جنسیت برای دختران و پسران منتخب مجلس دانش آموزی برگزار شد . 

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مجلس دانش آموزی ناحیه 2استان اصفهان

حبیب الله عسکری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ گفت: اگر ما مشکلات جوامع مختلف را بررسی کنیم، ریشه بسیاری از این مشکلات در عدم گفتمان است . مشکلات فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و ... به این دلیل است که ما نمی توانیم با هم صحبت کنیم و صحبت های دیگران را نقد بکنیم . اگر نظرمان خلاف نظر دیگران باشد، نمی‌توانیم تحمل کنیم . اینها مشکلات اساسی و ریشه‌ای است که در ارتباط جامعه وجود دارد .

عسگری تصریح کرد: این که دانش آموز ما یاد بگیرند که کنار دیگران بشینند و حرف بزنند حالا یا موافق نظر دیگران باشد یا نباشند، یک موفقیت است. به نظر من کاری اساسی است که باید در توسعه فردی و اجتماعی اتفاق بیفتد و خوشحالیم که این بستر حداقل در قالب مجلس دانش آموزی اتفاق افتاده است .

وی ادامه داد: باید قبل از تشکیل ، حین و بعد از تشکیل مجلس دانش آموزی آسیب شناسی کنیم و سعی کنیم مشکلات دانش آموزان را برطرف کنیم . حتی گاهی در کشورهای توسعه یافته هم اتفاقاتی می‌افتد و انسان افسوس می‌خورد چرا این اتفاقات برای یک کشور توسعه یافته افتاده است، این ها آسیب هایی است که می توان در این نوع نشست‌ها بررسی و برطرف کرد . کاری هم به جنسیت خاصی ندارد . از نظر من مجلس دانش آموزی برای دختران تاثیرگذاری بیشتری دارد، چون دختران ما مادران آینده اند . اگر از نظر علمی نگاه کنیم مادران بیشترین تاثیر در تربیت و رشد نسل ها و انسانها دارند . چه خوب است که ما این کارهای اساسی را از بانوان مان آغاز کنیم که قطعاً سود و نفع اش به همه خواهد رسید . معلمین و معاونین آموزشی متولدین اولیه این نوع مجالس هستند . و باید پیگیری بکنیم آنچه که لازم است برای تحقق و برای عمق بخشیدن بیشتر به این مجالس چیست و آن را انجام دهیم ‌.

در ادمه ابوالحسنی معاون پرورشی و تربیت بدنی و مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه ۲ گفت: در مجلس دانش آموزی نه تنها مخاطب بلکه اداره امور در دست جوانان است و دست‌اندرکاران اصلی جوانان هستند.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند، باید حتماً کارها را به جوانان بسپارد . اگر ما بزرگسالان بیشتر دوست داریم که نظم موجود حفظ شود ؛ جوانان دنبال دگرگونی و تحول هستند و این نکته مثبتی است که می‌تواند جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند .

وی تصریح کرد: از هر جا که جوانی وارد شود در پی آن افکار و اندیشه های نو وارد می شود . با توجه به اینکه آموزش و پرورش رسالت خطیری دارد و به ابداع و نوآوری نیاز دارد و ابداع و نوآوری نیز با روح جوانی همراه است ما به جوانان احتیاج داریم . همچنین از اینکه این مجلس در اختیار جوانان است بسیار خرسندیم . اگر دانش آموزان این فرآیند را تمرین کنند می توانند مطالبات بهتری داشته باشند و می توانند در انتخابات اساسی انتخاب درست انجام دهند . وقتی ما مدیر درستی را انتخاب کنیم جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند . در مجلس دانش آموزی اتفاقی که می‌افتد این است که دانش آموزان مشارکت اجتماعی پیدا می کنند.

ابوالحسنی تصریح کرد: این مجلس بستر مشارکت اجتماعی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند تا بتوانند از خرد جمعی استفاده کنند . همانطور که در قرآن امده و ائمه ما به کار جمعی اشاره کردند . استفاده از خرد دیگران عقل افراد هر کدام مانند یک چراغ است و هر چقدر تعداد این چراغها بیشتر باشد قطعاً میزان نورانیت آن هم بیشتر است و می تواند مسیر درست نشان دهد .
خبرنگار : رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار