با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران صورت گرفت؛

بررسی طرح جهاد آموزشی شهید رجایی بسیج فرهنگیان ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و نیازمند

تهران (پانا) - با حضور معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی معاون مناطق محروم ریاست‌جمهوری، جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور و نمایندگان حوزه‌های ستادی وزارت آموزش‌وپرورش نشست بررسی طرح جهاد آموزشی شهید رجایی بسیج فرهنگیان ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و نیازمند در محل سالن جلسات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح جهاد آموزشی شهید رجایی بسیج فرهنگیان ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و نیازمند

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان و میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: سپاه پاسداران و بسیج در هر عرصه‌ای که وارد میدان عمل شده‌اند درخشیده‌اند که آخرین نمونه بارز آن طرح شهید سلیمانی در خصوص مدیریت و کنترل کرونا است و ورود بسیج و سپاه به عرصه تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان نیازمند نیز بسیار میمون و مبارک است.

وی با بیان اینکه تمامی آموزش‌وپرورش‌های پیشرفته دنیا آغوش خود را برای مشارکت نظام‌مند بازکرده‌اند اظهار کرد: توسعه مشارکت‌ها در همه اجزای سند تحول بنیادین دیده شده است و عصر کرونا ضرورت مشارکت در نظام تعلیم‌وتربیت را مضاعف کرده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: کشورهایی که توانسته‌اند نیازها را به تقاضا و ایده‌ها را به عمل تبدیل کنند در توسعه موفق‌تر بوده‌اند.

حسینی با بیان اینکه آموزش‌ها در عصر کرونا بیشتر از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال انجام است و تاکنون با همت خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی 221 هزار تبلت و ابزار هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تهیه شده است اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه در قالب پویش لبخند رضایت بسیج فرهنگیان ۲۵ هزار تبلت و پویش نذر هوشمند بسیج دانش‌آموزی ۶۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است.

حسینی با بیان اینکه طرح "جهاد آموزشی شهید رجایی" بسیج فرهنگیان در راستای مشارکت بسیج در نظام تعلیم‌وتربیت و با هدف رفع محرومیت تحصیلی دانش‌آموزان طراحی شده است اظهار کرد: در این طرح محوریت با مدارس، مدیران و معلمان مدارس با اولویت آموزش دانش‌آموزان محروم از تحصیل در دوران کرونا است و تمامی ظرفیت‌های بسیج به‌عنوان معلم یار به کمک دانش‌آموزان نیازمند می‌شتابند.

وی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج تمامی ظرفیت‌های محلات و جامعه را به کمک این طرح خواهند آورد تا در جهت رفع محرومیت تحصیلی دانش‌آموزان محروم گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: پس از نهایی شدن "طرح جهاد آموزشی شهید رجایی" این طرح برای اجرا با امضای فرمانده سپاه پاسداران و وزیر آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست ارغوانی جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور به تشریح "طرح جهاد آموزشی شهید رجایی" پرداخت و گفت: در این طرح مدیران مدارس نقش اصلی را دارند و وظیفه برنامه‌ریزی و به‌کارگیری معلمان و دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی را برعهده دارند

وی افزود: اولویت برای تدریس در این طرح معلمان شاغل داوطلب همان مدرسه، معلمان بازنشسته و دانشجو معلمان هستند و پایگاه‌های مقاومت بسیج تمامی ظرفیت‌های محلات و جامعه را به کمک این طرح خواهند آورد.

وی افزود: برای اجرای بهینه در این طرح کمیته راهبری آموزشی با مسئولیت وزیر آموزش‌وپرورش، کمیته حمایتی با مسئولیت رئیس سازمان بسیج و کمیته‌های رسانه، اجرایی و فناوری اطلاعات پیش‌بینی‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار