ظریف: آن‌هایی که مانع انتقال پول برای خرید واکسن شدند، نمی‌توانند بگویند از کرونا درس انسانیت گرفتند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی و کادر درمان هیچ بیمار تهی دستی را پشت در بیمارستان نگاه نداشت و در شرایط تحریم و کمبودها افتخار آفرینی کردند، گفت آن هایی که مانع انتقال پول و ارز برای خرید واکسن شدند، نمی‌توانند بگویند از کرونا درس تواضع و انسانیت گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: آن‌هایی که مانع انتقال پول برای خرید واکسن شدند، نمی‌توانند بگویند از کرونا درس انسانیت گرفتند

به گزارش سازمان نظام پزشکی، محمد جواد ظریف در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد ملی کرونا روایت و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت، نهادها و ارگان‌هایی که حامی مدافعان سلامت بوده و در حوزه مسئولیت اجتماعی نقش موثری ایفا کرده‌اند، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای حوزه سلامت که برای کشور افتخارآفرینی کردند، اظهار کرد: همه ما مرهون ایثارگری و تلاش کادر درمان هستیم و به خانواده‌های محترم شهدای مدافع سلامت و همه آسیب دیدگان و درگذشتگان این ویروس خطرناک تسلیت عرض کرده و امیدواریم که ارواح پاک همه آن‌ها در جایگاه بلند رحمت الهی میمان باشد. هیچ کلامی نمی‌تواند میزان وام‌داری ما را به این عزیزان بیان کند و بدانید که همه مردم قدردان شما هستند و خود را وام دار ایثارگری‌های کادر درمان می‌دانند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدواریم به شایستگی از این خدمت که جامعه پزشکی به کشور نموده و نام ایران را بلند آوازه کرده‌؛ قدر دانی کنیم.

وی با اشاره به این که ویروس کرونا چند واقعیت را برای ما آشکارتر کرد، گفت: کرونا ضعف انسانی و نیازمان به یکدیگر را به ما گوشزد کرد و سبب شد تا به این ضعف پی ببریم که در برابر این پهنای گسترده هستی ذره ای هستیم که برخی اوقات جایگاه خود را فراموش کرده و گردن کشی می‌کنیم و دیگران را زیر بار فشار قرار داده و متوجه نیستیم ویروسی که در یک قاشق هم جای نمی‌گیرد جهان را در برگرفته و بزرگترین قدر‌ت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و .... جهان را از پای درآورده است و در برابر آن ناتوانند.

وی تصریح کرد: در جهان فقط یک قدرت داریم و آن ذات مقدس باریتعالی است و همه ابرقدرت‌ها باید بپذیرند که در برابر اراده خداوند و ملت‌ها می توانند شکست بخورند.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ویروس کرونا به ما نشان داد که جهان به هم پیوسته است و امکان برخورداری از سلامت در حالی که همسایه بیمار است؛ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه مردم جهان با چشم خود دیدند که فقیر و غنی، قدرتمند و ناتوان، زن و مرد و ... همه در برابر این درد مشترک بشریت یکسان هستند و آینده مشترک دارند.

وی اضافه کرد: ای کاش کرونا به ما این آموزش جهانی را بدهد تا بفهمیم صلح و ناامنی، فقر و غنا؛ بیماری و سلامتی و ... همزاد یکدیگرند و اگر یک کشور ناامن باشد همه جهان ناامن است و نمی توان به قیمت نا امنی دیگران برای خود امنیت خرید و با فشار به دیگران آینده خود را تامین کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان این که در دعواهای جناحی و گروهی باید به این نکته توجه داشت که همه در کشتی‌ای به نام ایران نشسته‌اند که در طوفان سهمگین حوادث قرار گرفته است، اظهار کرد: این کشتی با همبستگی می‌تواند آینده بهتری داشته باشد و کاش بدانیم که نمی‌توان واکسن را احتکار کرد و غرب که دم از انسان دوستی می‌زند 3 برابر نیاز مصرفی خود واکسن احتکار کرده است در حالی که باید عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای فقیرو آسیب پذیر وجود داشته باشد.

ظریف با تاکید بر این مهم که جامعه پزشکی و کادر درمان هیچ بیمار تهی دستی را پشت در بیمارستان نگاه نداشت و در شرایط تحریم و کمبودها افتخار آفرینی کردند، خاطرنشان کرد: آن هایی که مانع انتقال پول و ارز برای خرید واکسن شدند، نمی‌توانند بگویند از کرونا درس تواضع و انسانیت گرفتند و همه ما از آموزشگاه خداوند در این یکسال آموختیم که چگونه به یکدیگر خدمت کنیم و در برابر همه شما سر تعظیم فرود می‌آورم به نشانه احترام و شرمندگی و وام‌دار بودن و امیدوارم که این همه از خودگذشتگی با تولید و خرید واکسن و فراهم کردن امکانات مناسب شرایط را برای ورود به سالی توام با سلامتی و سرافرازی فراهم کند.

وی یادآور شد: امیدوارم با گذر از دو ویروس مهلک کرونا و تحریم وارد قرن سازندگی شویم و تلاش در کنار سایر کشورهای جهان این امکان را فراهم کرده است تا واکسن را هم مانند موشک خودمان تولید کنیم و نیازمند اتکا به توانمندی‌های خودمان باشیم با داشتن روابط گسترده و فراگیر با همه جهان و تنش زدایی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار