کتاب معلم نوش آبادی رونمایی شد

اصفهان ( پانا) - کتاب «آیینه ای در معراج» ، مجموعه اشعار بانوی فرهنگی نوش آبادی در کانون توسعه فرهنگی کودکان این شهر رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کتاب معلم نوش آبادی رونمایی شد

اکرم سادات عمارتی نوش آبادی در آیین رونمایی از کتاب «آیینه ای در معراج» در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد اظهار کرد: رفتار روحی و عارفانه یک استاد، در دوران دانشگاه و آغاز جوانی نگاهم را به زندگی تغییر داد و دنیای مرا بسیار زیباتر ساخت تا بتوانم لذت زندگی آگاهانه را بفهمم.

این فرهنگی شاعر گفت: هر کرانه از هستی، تجلی وجود خداست تا بفهمیم دنیا همان آیینه ای است که ما را به خودمان نشان می دهد با همه خوب و بدی که در آن می بینیم و اگر بتوانیم تغییر کنیم، در دنیا ثمره و در دل مان اثرش را حس می کنیم.
وی افزود: به نیکی یاد می کنم از استاد «انشاله جعفری هرفته» که با اعجاز هدایتش، مرا به این باور رساند که با صبر و تلاش می توان از دریای پرتلاطم زندگی عبور کرد و به ساحل امن آرامش رسید.
وی تاکید کرد: برای زیستن آگاهانه باید از درون به آرامش رسید و با نوشتن سرگذشت روزانه و آنچه که زبان حال است می توان به ژرفای تفکر و زلالی ذهن رسید، از این رو است که آخرین پیامبر خدا، معجزه خود را نوشتن و رسالتش را ترویج اخلاق کریمانه توصیف کرده است.
وی تصریح کرد: بدون شک، قلم و هر آنچه که از حقیقت می نویسد، مقدس است و امانت خدا برای نسل بشر است تا در ظلمت جهل و هر آنچه که از نادانی ریشه می گیرد، چراغی روشن کند و دیگران را هدایت کند.
عمارتی نوش آبادی گفت: محتوای اشعار، دغدغه روزانه خودم است که برای دل خودم در شرایطی که داشتم آنها را نوشته ام و امروز فرصتی شد که آن را برای یادگار از دوران مختلف زندگی منتشر کنم.
وی افزود: تحقیقات علمی، نشان داده فشار فکری و انبار کردن اسرار و اطلاعات باعث جدال درونی در دو ناحیه مغز شده و عملکرد شناختی را کاهش می دهد، بنابراین ثبت خاطرات، ایده‌‌ها و اندیشه‌ها منجر به نجات از این فشار روحی و روانی می شود.
مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد در معرفی نویسنده گفت: اکرم سادات عمارتی نوش آبادی، متولد 20 تیرماه 1352 است و دانش آموخته کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای است و 28 سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارد.
میثم حسان افزود: نوشتن، مهمترین ابزار ارتباط بین انسان ها، برای آموزش ، اطلاع رسانی ، بیان احساس و خلق آثار ادبی در قالب مقاله، خاطره، سفرنامه و حتی یادداشت روزانه است که در این بین حوزه شعر و داستان از تنوع بیشتری برخوردار است.

این فعال در حوزه ترویج مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد: کسانی که از نوجوانی شروع به نوشتن خاطره، روزنوشت می کنند و پیوسته ادامه می دهند، نوشتن برایشان عادت شده و در سایر موضوعهای زندگی نیز مهارت بیشتری کسب می کنند.
حسان گفت: کتاب آیینه ای در معراج، در چهار فصل با 152 شعر تدوین و در انتشارات دارخوین به قیمت 800 هزار ریال عرضه شده است.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار