اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی درآموزش و پرورش رودهن

پانا(رودهن)- دردستورالعمل اجرایی برنامه ملی نماد جهت سال تحصیلی 1400-1399 این طرح به بخش‌های آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس اجتماعی، پیگیری و مراقبت تقسیم شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظام  مراقبت  اجتماعی دانش آموزی درآموزش و پرورش رودهن

به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش منطقه رودهن، در این نشست که در سالن بخشداری رودهن برگزار شد،برجی کارشناس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستا‌ت‌های استان تهران در سخنانی گفت: دردستورالعمل اجرایی برنامه ملی نماد جهت سال تحصیلی 1400-1399 این طرح به بخش‌های آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس اجتماعی، پیگیری و مراقبت تقسیم شده است و وظیفه آموزش و پرورش در این طرح شناسایی، راهنمایی و معرفی دانش‌آموزان جهت انجام اقدامات به نهادهای حمایتی است.

او افزود: در این طرح آموزش مجازی، برای مدرسان و مجریان برنامه نماد، والدین و دانش آموزان پیش‌بینی شده و غربالگری دانش‌آموزان هم با پرسش و پاسخ که در پایه‌های اول تا سوم مقطع ابتدایی از طریق معلم و والدین و در سایر پایه‌ها توسط خود دانش‌آموز تکمیل خواهدشد.

او بیان کرد: ما پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند حمایت آنها را به صورت سیستماتیک معرفی می‌کنیم سپس نمایندگان رسمی و تام الاختیار گروه ائتلاف نماد اسامی را به معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش تحویل داده و سامانه انفورماتیک اداره برای این افراد کد تعریف می‌کنند تا به صورت سیستمی در کارتابل قرار بگیرد.یک نکته قابل توجه این است که هیچ پرونده ای برای فرد در جایی درج نمی‌شود و پس از بهبودی و درمان سیستم به صورت خودکار پرونده را امحاء می‌کند.

برجی گفت: طبق قانون، بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملزم هستند در هر نقطه از کشور دانش‌آموزانی را که دچار تجاوزات و مداخلات شدند به طور رایگان درمان کنند و اگر پلیس مستقر در بیمارستان تشخیص دهد که به این کودک آزاری وارد شده و مورد آسیب قرار گرفته باید به دادستان نامه بزند تا جهت درمان آن کودک اقدامات لازم صورت گیرد.

مدرس طرح نماد اظهار کرد: از هر 10 کودک هفت نفر به اختلال سوء مصرف مواد مخدر، اختلال بیش فعالی، اختلال اضطراب و اختلال افسردگی مبتلا هستند و طرح نماد در سطح اول و دوم برای شناسایی دانشش‌آموزان بیش فعال سپس افسرده و اضطرابی آموزش هایی ارائه می‌دهد و آن ها را جهت درمان معرفی می‌کند. در سطح سوم که مداخلات درمانی و سیستماتیک است دستان توانمند گروه ائتلاف شبکه بهداشت، بهزیستی، کمیته امداد، دادستانی و دیگر اعضا باید ورود کنند.

او تصریح کرد: ما در کشورمان نیازمند انسان‌هایی آرام، صبور، مثبت، با اخلاق، با شرف و ناموس پرست هستیم و باید همه با هم برای آن سعی و اهتمام ویژه بورزیم.

سپس حمیدرضا ذوالفقاری بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه رودهن بر اجرای درست و دقیق این طرح در سطح بخش رودهن تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار