وزیر آموزش و پرورش:

تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را تضمین می‌کنم

زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به سیستان و بلوچستان عنوان کرد تعهد و تضمین می‌کند هر چه قدر نیروی انسانی در این استان لازم است برای اینکه هیچکس از آموزش محروم نباشد، فراهم کند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را تضمین می‌کنم

محسن حاجی میرزایی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وظیفه دارم از همه عزیزانی که در کار توسعه تعلیم و تربیت این استان تلاش می کنند و همچنین خیران بزرگی که حمایت از این امر مهم را بر عهده گرفته اند مراتب قدرشناسی خود را اعلام کنم.

وی افزود: تلاش برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت یک دغدغه همگانی است. برخی استان‌های کشور به دلیل اینکه از محرومیت مزمن رنج می‌برند باید برای رسیدن به این هدف تلاش مضاعفی نیز داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در تکاپوی ایجاد موقعیت بهتر هستند؛ برای رسیدن به موقعیت‌های بهتر شاخص‌های متنوعی مانند تولید ناخالص، میزان اشتغال، وضعیت راه‌ها و بزرگراه‌ها، کشاورزی و ... وجود دارد که شاخص‌های معتبری برای نشان دادن اقدامات انجام شده برای کاستن محرومیت‌ها و رسیدن به موقعیت بهتر است.

حاجی میرزایی ادامه داد: ضمن اینکه کاملا قبول دارم این شاخص‌ها تجلیات توسعه است و نمونه‌هایی از رشدیافتگی در یک جامعه است، معتقدم اگر خواهان یک پیشرفت واقعی و پایدار هستیم، باید در لایه پایین تری به مسائل فکر کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از شاخص‌های حکمرانی، درست دیدن تجلیات و مهمتر از این‌ها دیدن جنبه‌هایی است که کمتر به چشم می‌آید، اما در عین حال تاثیرگذاری عمیق و اساسی دارد.

حاجی میرزایی افزود: یک جامعه به میزان اینکه توجه بیشتری به لایه‌های پنهان دارد با استمرار توسعه و پیشرفت روبرو خواهد بود و هر چه از لایه‌های پنهان غافل شویم استمرار پیشرفت و توسعه کاهش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به همه شاخص‌های ذکر شده نیازمند نهادهای کارآمد هستیم؛ هم دانش بشری و هم دیدگاه‌های نظری و هم تجربیات انسانی حاکی از این است که کارآمدی نهادها وابسته به کارآمدی جریان یادگیری جامعه است.

وی ادامه داد: هر چقدر جریان یادگیری کارآمدتر باشد، نهادهای کارآمدتری خواهیم داشت، هر چقدر نهادهای کارآمدتری داشته باشیم می توانیم توقع پیشرفت و توسعه بیشتر هم داشته باشیم و محرومیت‌ها را سریع تر رفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خیلی از چیزهایی که در لایه اول وجود دارد با پول قابل دستیابی است اما با پول قابل استمرار نیست؛ اما در لایه پایین اتفاقاتی می‌افتد که استمرار و پایداری ایجاد می‌کند به همین دلیل وقتی درباره محرومیت در سیستان و بلوچستان حرف می‌زنیم بیش از آنکه از نیاز به فضاهای آموزشی گفته می‌شود که البته یک نیاز جدی است، به یادگیری نیاز داریم که یک نیاز اساسی است.

وی بیان کرد: اولین چیزی که باید از آن اطمینان پیدا کنیم این است که هیچ فردی در سیستان و بلوچستان نباشد که فرصت یادگیری در اختیارش نباشد. هر فردی که بخواهد به دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم برود باید این امکان برایش فراهم شود.

وی افزود: باید این را هدف‌گذاری کنیم و با قاطعیت بگوییم که احدی از دانش‌آموزان این استان نیست که آمادگی داشته باشد و در سن تحصیل قرار داشته باشد اما امکان تحصیل برای او فراهم نباشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: دست یافتن به این هدف میسرتر است تا اینکه با افزایش ۱۰ برابری مشارکت خیران و افزایش ۱۰ برابری تخصیص اعتبارات دولتی و بسیج همه ظرفیت‌های استان جوابگوی نیاز فعلی به فضای آموزشی باشیم.

وی گفت: ضمن اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع نیازها استفاده کنیم باید دغدغه خود را به سطح دیگری ببریم و اطمینان پیدا کنیم هیچ کسی وجود ندارد که در سن آموزش باشد اما آموزش نبیند، حال این آموزش می‌تواند حتی در چادر، کپر و یا یک اتاق اجاره‌ای انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساس نابرابری در قدرت، ثروت، منزلت و موقعیت از نابرابری در فرصت یادگیری ایجاد می‌شود.

حاجی میرزایی اذعان کرد: وقتی ما قادر نیستیم فرصت‌های یادگیری را عادلانه توزیع کنیم؛ قادر نخواهیم بود هیچ چیز دیگری را عادلانه توزیع کنیم. توزیع عادلانه هر چیز از توزیع عادلانه آموختن و یادگیری حاصل می‌شود. نمی‌توانیم تا چند سال دیگر منابع خود را جمع کنیم تا مدرسه بیشتری بسازیم. پس تکلیف دانش‌آموزان فعلی چه می‌شود؟.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعهد و تضمین می‌کنم هر چه قدر نیروی انسانی در این استان لازم است برای اینکه هیچ کس از آموزش محروم نباشد، فراهم کنیم همانطور که تاکنون هم در این زمینه تلاش کردیم و قدم برداشتیم و باز هم ادامه خواهیم داد تا هر چقدر این استان به معلم نیاز دارد فراهم کنیم و مطمئن شویم هیچ کس از آموزش محروم نخواهد شد.

وی گفت: بعد از این باید تلاش کنیم دانش آموزان به تجهیزات بهتری دسترسی داشته باشند و از فضای مناسبتر، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و خیلی چیزهای دیگر که لازم است، بهره‌مند باشند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: جامعه برای پیشرفت و برای جهش واقعی نیازمند یادگیری واقعی است؛ باید این فضا را ایجاد کنیم چرا که اگر این فضا محقق شود همه چیز به دنبال آن خواهد آمد.

حاجی میرزایی افزود: یادگیری یعنی هویت دادن به یک انسان و روی پا قراردادن یک انسان تا بتواند خلاق و سازنده باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما به این استان آمدیم تا بنشینیم موضوعات را بررسی کنیم و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. ما این را دین خود به مردم این استان و همه مردم ایران می‌دانیم. اولویت ما پر کردن فاصله‌های استان با کشور و ایجاد تعادل بهتر در کار است همانطور که در تخصیص نیروی انسانی به این استان سهمیه بیشتری داده شد تا به تعادل نزدیک شویم.

حاجی میرزایی افزود: رویکرد مدارس شبانه‌روزی قطعا رویکرد مورد تاکید ماست و هر چقدر که بتوانیم این کار را انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هم در زمینه تامین نیروی انسانی، هم در زمینه دانشگاه فرهنگیان و هم برای توانمندسازی نیروی‌های انسانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار