مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در حاشیه مناظره دانش آموزی عنوان کرد:

هدف از مناظره دانش آموزی، ترویج فرهنگ گفتمان است

تهران(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، مناظره دانش‌آموزی را که در حال حاضر در سراسر کشور در حال برگزاری است را فرصتی برای بروز استعداد ها، نگرش‌ها و سلیقه‌های دانش آموزان در حوزه‌های مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف از مناظره دانش آموزی، ترویج فرهنگ گفتمان است

در مناظره دانش آموزی، دانش آموزان منطقه ۱۳ با منطقه ۱۵در رابطه با چهار تشکل دانش‌آموزی شورای دانش آموزی، پیشتازان، بسیج، هلال‌احمر و توسعه تشکل‌ها و موازی‌کاری تشکل‌ها به بحث و گفتگو پرداختند.
در حاشیه این رقابت سازنده، فیروزه طالبی؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در گفت و گو با پانا ضمن تشکر از حضور دانش آموزان مناظره کننده و داوران در این مناظره مستقیم، در بستر اسکای روم، گفت: مناظره به معنی مباحثه و مجادله است؛ به منظور شناختن حق از باطل و اثبات حق بودن و جدا سازی از بدی هاست.

او همچنین از ویژگی های مناظره منطقی بودن، منظم بودن، واضح بودن و آرام برگزار شدن را برشمرد و گفت: این نوع رقابت موجب ارتقاء مهارت دانش آموزان، به خصوص مهارت تفکر نقادی به معنای انتقاد پذیری می شود تا آنها بتوانند از نظرات و عقاید خودشان دفاع کنند.

وی افزود: تقویت فن سخنوری و اعتماد به نفس از اهداف مهم برگزاری این مناظره ها برای دانش آموزان است. طالبی با اشاره به ترویج فرهنگ گفت و گو ادامه داد: گفتمان‌هایی که با موضوعات مشخص و معینی پیش می رود و به نتایجی مطلوب، مفید و ارزشمند برای هر دو گروه موافق و مخالف می رسد؛ نکات اخلاقی و علمی افزایش پیدا می کند و نشاط در دانش آموزان ایجاد می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر تجربه برگزاری مناظره‌های دانش آموزی را در سراسر ایران نظاره گر هستیم که در منطقه ۱۳ شهر تهران نیز اجرا شد.
گروه دختران و گروه پسران منطقه ۱۳به عنوان تیم موافق در مقابل دانش آموزان منطقه ۱۵ عنوان مخالف، در مورد توسعه تشکل های دانش آموزی به مناظره پرداختند که نتایج مطلوبی از رقابت برای ارتقای مهارت دانش آموزان در پی داشت.

*خبرنگار دانش آموز پانا، سیده ستایش آل یاسین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار