مسابقه ملی مناظره دانش آموزی استان گلستان

گلستان(پانا)-برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش آموزی دختران و پسران با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان،معاونت پرورشی و تعدادی از مسئولین دیگر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه ملی مناظره دانش آموزی استان گلستان

برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش آموزی دختران و پسران با حضور معاونت پرورشی استان و رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان و تعدادی از مسئولین دیگر برگزار شد.

در ابتدای این نشست سلطانی رئیس سازمان دانش آموزی استان بیان کرد:از اهداف برگزاری مناظرات دانش آموزی،ارتقا مهارت های اجتماعی دانش آموزان به خصوص سخنوری و مهارت گفتگو محور است.این مناظرات در راستای شناسایی دانش آموزان توانا و خلاق در عرصه سخنوری و گفتمان های دانش آموزی کمک خواهد کرد،این امر باعث حضور پررنگ دانش آموزان در فعالیتهای مختلف دانش آموزان که در جهت تقویت و رشد شخصیتی در ابعاد مختلف خواهد شد،همچنین در این مناظرات که به تفکیک جنسیت در شهرستان ها برگزار شده،منتخبین پسر از شهرستان مینودشت و گنبد، و منتخبین دختر از شهرستان کردکوی و گنبد بوده اند.امری که حائز اهمیت است صرفاً برد و باخت نیست،این است که یاد بگیرید چگونه صحبت کنید و سخنوری را یاد بگیرید.

در ادامه این مناظره،حسینی معاونت پرورشی استان گلستان افزود:سازمان دانش آموزی در جهت افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان برپا شده است،مهارت یا تربیت اجتماعی یکی از اصول و مبانی تربیتی یا ساحت های تربیتی در سند تحول است.

سازمان دانش آموزی نگاهی به تربیت بعد اجتماعی دانش آموزان و آینده سازان دارد و برنامه هایی مانند مناظرات اجرا می‌شود که نشانگر این است که باید در مسیری حرکت کنیم که گام دوم انقلاب است.آنها می‌توانند در این مناظرات نقد های یکدیگر را بشنوند این نکته بسیار مهمی است که سازمان دانش آموزی با برنامه های متنوع و بروز انجام می‌دهد،و این نگاه در سازمان دانش آموزی قوت گرفته است.

امروز در جامعه ما خشونت کم نیست،اما ما باید سعی کنیم مهارت گفتگو و شنیدن نقدها و نظرها در دانش آموزان را بیشتر کنیم.

باید بر اساس این که هرچه که ما می‌گوییم درست و هرچه که دیگران می‌گویند غلط نیست،زندگی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار