در اختتامیه جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی مطرح شد:

هدف آموزش و پرورش پیوند دانش‌آموزان به نقطه امنی از اقتصاد است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه برای تحقق آموزش در ساحت اقتصادی و رسیدن دانش‌آموزان به نگاه اقتصادی مسیرهای مختلفی وجود دارد گفت تلاش آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را به نقطه امنی از فعالیت‌های اقتصادی پیوند بزند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف آموزش و پرورش پیوند دانش‌آموزان به نقطه امنی از اقتصاد است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو در آیین اختتامیه نخستنین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی که به صورت مجازی در محل سالن همایش‌های بانک ملی برگزار شد گفت: دنیا پس از شیوع ویروس کرونا به این نتیجه رسید که سعادت انسان‌ بدون توجه به دنیای اطراف میسر نمی‌شود و انسان‌ها به تنهایی نمی‌توانند خود را ایزوله کنند.

او به تشریح اقدامات این وزارتخانه برای افزایش خلاقیت دانش‌آموزان در دوران کرونا پرداخت و اظهار کرد: آموزش و پرورش با مشارکت بانک ملی ایران یک بستر و موقعیت تربیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده تا آنها روی خلاقیت تمرکز کند و مورد تشویق قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان این که سازمان‌ها می‌توانند شرکای یکدیگر به منظور رقم‌خوردن دستاوردهای بزرگ باشند، خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز و خانواده در شهرستان‌های استان تهران به مدرسه رفت و آمد می کنند، این گستره از مخاطب و عمیق بودن ارتباط فقط در نهادی مانند آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

صیدلو ادامه داد: بنابراین آموزش و پرورش در نظر دارد که دانش‌آموزی تمام ساحتی تربیت کند، وجه اقتصادی هم یکی از ساحت‌هایی است که در تربیت دانش‌آموزان باید مورد توجه باشد، چرا که دانش‌آموزان نیز به عنوان یک انسان در آینده باید زندگی خود را اداره کنند.

او یادآور شد: دانش‌آموزان با تکمیل نگاه اقتصادی خود باید در موقعیت مناسبی قرار گیرند اما وصل شدن دانش‌آموزان یعنی شهروندان فردا به بانک یا یک بنگاه و نهاد رسمی قابل کنترل حاکمیت نکته قابل توجهی است. در واقع هدف آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را به نقطه امنی از فعالیت‌های اقتصادی وصل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: هفت هزار دانش‌آموز با مشارکت بانک ملی و آموزش و پرورش در موقعیت تربیتی ساحت اقتصادی قرار گرفتند، در واقع دانش‌آموزان باید در موقعیت‌های تربیتی پرورش یابند، تمرین کنند تا بتوانند در شرایط مختلف کارهای جدی‌تری انجام دهند، تمرکز آموزش و پرورش و بانک ملی به واژه خلاقیت برای ایجاد جسارت نوآوری در میان دانش‌آموزان است.

صیدلو خاطرنشان کرد: انسان بدون خلاقیت نمی تواند به کار خود ادامه دهد، بدون نوآوری زندگی جدیدی شکل نمی‌گرفت تا در نهایت بخشی از ماموریت نهادها از جمله آموزش و پرورش محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار