اختصاص خط ویژه اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی برای تعاونی‌های دانش بنیان

تهران (پانا) - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط ویژه اعتباری این صندوق برای تعاونی‌های دانش بنیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص خط ویژه اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی برای تعاونی‌های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در دورهمی‌ تعاونی‌های دانش بنیان بر تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که تیم‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به سمت راه‌اندازی شرکت جدید دانش بنیان می‌روند در حالی که ما اگر بتوانیم راهکار و مزیت تعاملی را برای آنها فراهم کنیم و نشان دهیم که ایجاد یک تعاونی دانش بنیان چه مزایایی برای شرکت‌ها خواهند داشت، بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت جامعه استارت‌آپی کشور نسبت به شرکت‌های سهامی‌خاص بی‌نظیر است، گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی یک خط ویژه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان یا شتاب‌دهنده‌هایی که در قالب تعاونی ایجاد می‌شوند قرار می‌دهیم. به عبارت دیگر مجموعه‌ای از خدمات ویژه تعاونی‌محور ایجاد می‌کنیم تا شرکت‌ها به تعاون و همکاری ترغیب شوند.

به گفته وحدت، حفاظت دانش و اطلاعات در قالب تعاونی‌ها بیشتر از زمانی است که آن شرکت‌ها می‌خواهند به صورت مستقل کار خود را شروع کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد میزان استفاده تعاونی‌های دانش بنیان از خدمات صندوق نوآوری نیز گفت: متاسفانه تعاونی‌های حاضر بیشتر برای کارهای موضوعی مثل تعاونی مسکن، تعاونی روستایی و دامپروری شکل گرفته‌اند، لذا وظیفه ما است که از تعاونی‌ها حمایت کنیم تا تحرک بیشتری ایجاد شود. در حال حاضر 105 تعاونی دانش بنیان داریم که تنها 72 تعاونی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان بیش از 110 میلیارد تومان استفاده کرده‌اند. این در حالی است که سقف تسهیلات ما برای هر شرکت دانش بنیان 50 میلیارد تومان است یعنی تعاونی‌ها تنها به اندازه دو شرکت بزرگ از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند که سهم بسیار کوچکی است.

وی بر شکل‌گیری تعاونی دانش بنیان به عنوان الگوی موفق زیست بوم تاکید کرد و گفت: ما خیلی دوست داریم که منابع مالی صندوق نوآوری را در اختیار تعاونی‌های دانش بنیان قرار دهیم زیرا این تعاونی‌ها به الگوی موفقی برای زیست‌بوم نوآوری کشور تبدیل خواهند شد، بنابراین باید مزایای تاسیس تعاونی‌ را به شرکت‌ها نشان دهیم تا بستری مناسب با تاثیر بالا در رشد مجموعه شکل گیرد.

وحدت ادامه داد: چنانچه تعاونی را می‌شناسید که نیازمند تامین مالی است به ما در صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی کنید؛ ما نیز تلاش می‌کنیم پیش از پایان فروردین و در کمترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به خدمات مالی طراحی شده در این صندوق برای شتاب دهنده‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ظرفیت خدمات صندوق برای شتاب دهنده‌ها بسیار مفصل است و خدمات متنوعی چون هم‌سرمایه‌گذاری تا پیگیری دانش بنیان شدن شتاب دهنده‌ها را پیگیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار