وزیر بهداشت:

واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت واکسن سپند کرونا ساخت وزارت دفاع روز سه‌شنبه هفته جاری رونمایی و فاز آزمایش مطالعه انسانی آن آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

سعید نمکی اظهار کرد: واکسن سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، همان واکسنی است که تولید آن با فعالیت شهید فخری زاده و تیم او از مدت ها پیش در وزارت دفاع شروع شده بود و اکنون به مرحله فاز مطالعه انسانی رسیده است و قرار است روز سه شنبه در مراسم رونمایی و آغاز فاز مطالعه بالینی این واکسن، سعید نمکی و مسئولان تولید این واکسن در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع جزئیات بیشتری را درباره نوع و اثربخشی این واکسن اعلام کنند.

وزیر بهداشت گفت: در مراسم رونمایی و آغاز مطالعه انسانی این واکسن خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کرونا کسب خواهیم کرد. علاوه بر واکسن سپند تولیدی وزارت دفاع، سه پروژه تولید واکسن کرونای دیگر نیز تاکنون در ایران به مرحله کارآزمایی و مطالعه انسانی رسیده است که شامل واکسن موسسه برکت ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، واکسن تزریقی تنفسی موسسه سرم سازی رازی و واکسن مشترک ایران و کوباست که فاز سوم انسانی آن به زودی در کشور آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار