نهادینه سازی اموزه های دینی و نماز در مدارس ضروریست

ارومیه(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نهادینه سازی اموزه های دینی و به خصوص در مدارس ضروریست و اگرتعلیم و تربیت الهی باشد می توان دانش آموزان را به سوی رستگاری هدایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه سازی اموزه های دینی و نماز  در مدارس ضروریست

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در آیین اختتامیه اجلاسیه نماز آذربایجان غربی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ۲۴ منطقه آموزشی استان برگزار شد افزود: اگرتعلیم و تربیت الهی باشد می توان دانش آموزان را به سوی رستگاری هدایت کرد چرا که اصل در تربیت جامعه تربیت دانش آموزان اهل نماز است.
وی با بیان اینکه نمازگزاران واقعی و مخلص از حرص و ولع مال، شهرت و خودخواهی به دور هستندگفت: بشر قابل تربیت است و باید برای تربیت او فرصت و زمان اختصاص شد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مومنان واقعی اگر درجامعه به قدرت رسیدند نماز را برپا می‌کنند افزود: معلمان و متولیان تعلیم و تربیت باید سعی کنند که در ابتدا خودشان اهل نماز و معنویات باشند و سپس دانش آموزان را با لذت نماز خواندن آشنا کنند چرا که اگر اهل نماز نباشند نمی توانند در این زمینه موفق باشند.
وی گفت: بشر قابل تربیت است و متولیان این امر باید تلاش کنند که با ابزار و روشهای جذاب، کششهای درونی در کودکان و نوجوانان به سوی نماز ایجاد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه نماز خواندن بزرگترین نعمت خداوند برای انسانهاست افزود:مدارس را باید به نماز خانه دانش اموزان تبدیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار