در محله اوین - درکه انجام می‌شود؛

برگزاری بازارچه محلی با اولویت حمایت از زنان سرپرست خانوار

تهران (پانا) - کارشناس توسعه اجتماعی دفتر توسعه محله اوین - درکه از برگزاری بازارچه خیریه با اولویت حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه اسفندماه جاری در حسینیه درکه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بازارچه محلی با اولویت حمایت از زنان سرپرست خانوار

طاهره جورکش، کارشناس توسعه اجتماعی دفتر توسعه محله اوین درکه با اشاره به نحوه شکل‌گیری این بازارچه خیریه به پانا گفت: «هفت ماه است که در محله اوین - درکه، نیازسنجی‌هایی صورت گرفت تا زنانی که کسب و کار خانگی دارند و در ایام شیوع بیماری کرونا محصولات خود را به صورت به صورت اینترنتی در محله و فرا محله به فروش می‌رساندند، مشخص شود. برخی از این زنان تمایل نداشتند دیده شوند. چند کلاس آموزشی با محتوای نحوه بسته‌بندی و بازاریابی برای آنها برگزار شد.»

وی افزود: «تصمیم گرفته شد بر روی توانمندسازی زنان اقدام شود چرا که محله اوین - درکه در مسیر گردشگری است و می‌توان در زمینه حمایت از زنان اقداماتی را انجام داد. در هفت ماهی که مشغول نیازسنجی بودیم تعداد متقاضیان افزایش یافت. با آنها مصاحبه شد و تصمیم گرفته شد تا از پتانسیل زنان محله که دارای کسب و کار خانگی هستند به ویژه آن دسته از زنانی که سرپرست خانوار هستند یا بدسرپرست هستند، استفاده شود.»

کارشناس توسعه اجتماعی دفتر توسعه محله اوین - درکه ادامه داد: «برنامه جامعی برای ساماندهی زنان نوشته شد تا این افراد شناسنامه‌دار شوند و تصمیم گرفته شد که بازارچه‌ای راه‌اندازی شود. در این مسیر مشکلاتی وجود داشت اما در جلساتی که با شهرداری و مسئولان محله داشتیم، امام جماعت محله اجازه داد تا بازارچه در حسینیه درکه مستقر شود. پس از این فراخوان زده شد تا زنانی که در محله اوین و درکه بودند به ویژه زنان سرپرست خانواده یا بدسرپرست متقاضی شوند.»

جورکش تصریح کرد: «در مسیر راه‌اندازی بازارچه از سوی نهادهای محلی از دفتر توسعه محله گرفته تا مسجد جامع درکه، پایگاه بسیج شهیدسید محسنی، پایگاه بسیج خواهران کوثر و سرای محله درکه و مشارکت زنان فعال محله، مورد حمایت قرار گرفتیم و فارغ از حمایت فکری، مورد حمایت مالی نیز قرار گرفتیم. این بازارچه مردمی و محلی است و انتظار می‌رفت که مسئولان شهرداری نیز از این بازارچه حمایت کنند اما هیچگونه امکاناتی در اختیار بازارچه قرار نگرفت و اکنون 20 تا 25 نفر از زنان محله را در بازارچه داریم که محصولات خود را به فروش می‌رسانند.»

وی با بیان اینکه این بازارچه روزهای پنج‌شنبه و جمعه اسفند ماه از ساعت ساعت ٩ تا ١٧ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: «البته در برگزاری بازارچه اولویت ما زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و دارای نقص جسمانی بود اما از آنجا که تعداد متقاضیان زیاد شد، افرادی که نیاز مالی هم نداشتند، توانستند محصولات خود را عرضه کنند منتهی 10 درصد از سود فروش خود را باید بدهند تا صرف امور خیریه شود برای نیازمندان محله شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار