مدیرکل آموزش و پرورش استان البر خبر داد:

فراخوان مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری در مدارس البرز

کرج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان کردبه مدارش البرز برای شرکت در مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری در بستر شبکه شاد با شعار« نه به چهارشنبه سوزی» فراخوان داده شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری در مدارس البرز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی، هدف از اجرای این مسابقه را پیشگیری از خطرات آتش سوزی و مواد محترقه در بین دانش آموزان و برگزاری جشن سالم و بی خطر چهارشنبه آخر سال در کانون خانواده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان پایه ابتدایی با ارائه آثاری چون نقاشی، متوسطه اول انشاء نویسی و متوسطه دوم با سرودن شعر و بارگذاری آن در شبکه شاد می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقه در هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری از جشن ها و آیین های ایرانیان بوده و این روز، فرصتی برای شادمانی و در کنار هم بودن است.

وی تصریح کرد: چهارشنبه سوری به عنوان یکی از سنت های کهن ایرانی موجب شادمانی و خوشحالی مردم می شود که نباید آن را با شعله های آتش و صدای ناهنجار مواد محترقه به سمت تلخی، پشیمانی و اندوه سوق داد.

قاسمی با بیان اینکه باید از فضای مجازی برای پیشگیری از آسیب ها و خطرات چهارشنبه آخر سال به خصوص برای دانش آموزان استفاده کرد، افزود: چهارشنبه سوری مقدمه ای برای جشن نوروز است که در فرهنگ ما بازآفرینی و نو شدگی طبیعت، نوعی رستاخیز و آفرینش محسوب می شود.

وی بیان کرد: برای رفع خطرات چهارشنبه سوری و تبدیل آن به یک جشن ملی و روز شادی برای همه، ضروری است این فرهنگ به درستی در ۲ کانون مهم مدرسه و خانه تبیین شود.

وی با بیان اینکه دراین وضعیت کرونایی باید ازهرگونه تجمع در محیط اجتماعی پرهیز کرد، یادآور شد: گزارش های مراکز درمانی نشان از آسیب دیدگی بیشتر گروه سنی ۶تا ۱۸ سال در چهارشنبه آخر سال دارد، پس باید والدین مراقبت لازم را از فرزندانشان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این مسابقه بزرگ دانش آموزی در راستای حمایت از کادر سلامت و پیشگیری از چرخه ویروس کرونا برنامه ریزی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار