پانا گزارش می‌دهد

آزمون سخت کشتی در فروردین‌ماه 1400؛ کشتی‌ ایران به دنبال سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک

تهران (پانا) - ملی پوشان کشتی ایران برای کسب سهیمه‌های باقی مانده المپیک ۲۰۲۱ باید در فروردین ماه در آلماتی قزاقستان روی تشک بروند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون سخت کشتی در فروردین‌ماه 1400؛  کشتی‌ ایران به دنبال سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک

سال 2020 برای ورزش دنیا سالی عجیب و غیر قابل پیش‌بینی بود، در حالی که قرار بود المپیک توکیو در مردادماه سال 99 برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا در کل دنیا برای نخستین بار در ادوار المپیک این رقابت‌ها به تعویق افتاد و طبق اعلام کمیته بین‌المللی المپیک قرار است این رقابت‌ها از دوم تا هجدهم مردادماه سال 1400 برگزار خواهد شد.

در یک سالی که مسابقات المپیک به تعویق افتاد و به دنبال آن هم رقابت‌ها گزینشی المپیک هم لغو شد، برخی از ملی‌پوشان که هنوز صاحب سهمیه المپیک نشده بودند تلاش کردند تا بتوانند در اولین مسابقه گزینشی المپیک که برگزار می‌شود صاحب سهمیه المپیک شوند. در کشتی آزاد و فرنگی جمعاً 6 سهمیه کسب شده است و کشتی‌گیران باید 6 سهمیه دیگر را به دست بیاورند تا با ترکیب کامل راهی المپیک شوند. تاکنون رضا اطری، حسن یزدانی و یدااله محبی در کشتی آزاد و همچنین علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در کشتی فرنگی توانستند سهمیه حضور در توکیو را کسب کنند.

۶ سهمیه باقی مانده در آلماتی

در سال گذشته اتحادیه جهانی کشتی مجوز برگزاری هیچ مسابقه‌ای را صادر نکرد و حتی رقابت‌های جهانی که مدت زمان زیادی طول کشید تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود در نهایت لغو شد وعملاً کشتی‌گیران در سال گذشته در هیچ رویداد بین‌المللی روی تشک نرفتند. البته با تلاش فدراسیون و سازمان لیگ، مسابقات لیگ کشتی در داخل ایران برگزار شد. در دی‌ماه سال گذشته با اعلام اتحادیه جهانی کشتی،مسابقات گزینشی قاره آسیا ۲۰ الی ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۳ الی ۲۸ فروردین ۱۴۰۰به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد. دو رویداد مهم و حساس که سرنوشت کاروان کشتی ایران را در آوردگاه توکیو مشخص می‌کند.

همزمانی این دو مسابقه از جهتی به ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی کمک می‌کند و از طرف دیگر فشار زیادی را باید متحمل شوند. بدون شک اصلی‌ترین هدف فدراسیون کشتی و همچنین کادرفنی کسب سهمیه المپیک است و شاید بتوان به جرئت گفت حتی کسب مدال آسیا بعد از سهمیه المپیک در اولویت است.

محمدی: هدف کسب سه سهمیه باقی‌مانده در آسیا است

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد شرایط تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «قطعاً هدف ما این است که ۳ سهمیه باقیمانده را در همین رقابت‌های گزینشی آسیا کسب کنیم تا در ادامه به دنبال حضور موفق در المپیک باشیم‌. بدیهی است در المپیک کار سختی داریم اما قبل از آن هم در مسابقات گزینشی کار سخت‌تری را خواهیم داشت.»

اخلاقی: ترکیب کامل کشتی در توکیو به موفقیت بیشتر ما کمک می‌کند

حبیب‌الله اخلاقی هم یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی در مورد وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید:«مطمئناً اگر بتوانیم سه سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کنیم و با ترکیبی کامل در توکیو به میدان برویم، احتمال کسب موفقیت و مدال ما بسیار بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر بعد از بازی‌های المپیک، پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ و همچنین رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان را هم پیش‌رو داریم. به همین دلیل باید در اوزان غیرالمپیکی هم نفرات جوانی داشته باشیم تا بتوانند مورد ارزیابی و بررسی کادر فنی هم قرار بگیرند.»

اهالی کشتی چشم‌انتظار عملکرد دبیر

علیرضا دبیر تیرماه سال 98 بر صندلی ریاست فدراسیون کشتی نشست، هنوز چند ماهی از حضور او در این فدراسیون نگذشته بود که موج کرونا سراسر دنیا را احاطه کرد و تمامی مسابقات و رویداد المپیک به تعویق افتاد. اگرچه کشتی ایران و به خصوص رئیس فدراسیون در این چندماه فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کرد و تلاش می‌کرد تا شرایط را به خوبی پیش ببرد، اما بدون شک دو مسابقه قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک برای فدراسیون‌نشینان و همچنین اعضای کادر فنی از اهمیت بیشتری برخوردار است و عیار این فدراسیون در این دو مسابقه مهم شناخته می‌شود. کشتی‌گیران این روزها تمرینات سخت و فشار خود را پیگیری می‌کنند و در اواسط فروردین‌ماه هم راهی آلماتی می‌شوند تا در این دو رویداد مهم و حساس با قدرت ظاهر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار