در مراسم لاله های روشن؛ یادواره چهل هزار شهید:

تجلیل از 10 مدرسه برتر طرح ملی لاله‌های روشن مدارس تهران

تهران(پانا)-باید از فضای مجازی به عنوان بستری مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فضا و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 10 مدرسه برتر طرح ملی لاله‌های روشن مدارس تهران

مراسم لاله های روشن (یادواره ٣۶هزار شهید دانش آموز و ۴٠٠٠ معلم شهید) به مناسبت ٢٢ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا؛ عصر امروز با حضور محسن کمره ای زاده؛ رئیس بسیج دانش آموزان و فرهنگیان پایگاه حضرت محمد رسول الله(ع)، علی رمضانی؛ مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی ولی پوری؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، جهان آرا رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران شهر تهران، نیکبخت؛ نماینده سپاه تهران بزرگ، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در تالار فرهنگ تهران، برگزار شد و جمع کثیری از دانش آموز و همچنین فرهنگیان مخاطبان مجازی این برنامه بودند.

این یادواره ها برای شهدا نیست چراکه آن ها در امتحان الهی قبول شده اند

در این مراسم رئیس بسیج دانش آموزان و فرهنگیان پایگاه حضرت محمد رسول الله(ع) گفت: شهدا یک آموزه اصلی برای ما داشتند و آن انتخاب خداوند در مقابل هر چیزی است. شاید اگر این مفهوم در بشریت نهادینه شود کمال خلقت محقق شود.

کمره ای زاده خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر کجا، نفس ما را به سمت دنیا طلبی سوق داده است ما شکست خورده ایم و مبنای آزمایش های طول تاریخ ارتقاء هویت ما از مادیت به تجرد و رهایی است که اگر به آن نرسیم، خباثت ها و سختی ها ادامه دار می شود.

وی اضافه کرد: این یادواره ها برای شهدا نیست چراکه آن ها در امتحان الهی قبول شده اند و این یادواره ها در اصل مسیری است برای قبولی ما. کمره ای زاده ادامه داد: هرکجا که بشر خدا را انتخاب کند، خداوند هم دنیا را به او می دهد و هم او به مرحله بعد معرفت ورود پیدا میکند و یادواره شهدا یک مراسم تشریفاتی نیست بلکه یک باور است برای اینکه مرور کنیم کلاس بعدی در انتظار ماست.

کمره ای زاده گفت: شهدا پرواز کردند چراکه فرصت دنیا برای رسیدن به کلاس نهایی معرفت کافی نیست و باید رشد مداوم باشد. وی با اشاره به این بیان مقام معضم رهبری که « جوانان باید یک جبهه جدید نه از جنس سخت که از جنس نرم امید آفرینی داشته باشند» افزود: معرفت افزایی مداوم وظیفه ماست و امیدوارم توفیق ادامه این راه نورانی را داشته باشیم وی همچنین گفت ما در تهران بعد از 11 سال با کنگره شهدا، میزبان شهدای عزیز هستیم.

شهدا به ما نیازی ندارند و این ما هستیم که به آن ها نیازمندیم

علی رمضانی؛ مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: خدارا شاکریم در این شرایط سخت عمر و زندگانی ما را در کنار شهدار گرانقدر قرار داد. وی با بیان خاطراتی از دوران جنگ و همرزمان خود افزود: شهدا به ما نیازی ندارند و این ما هستیم که به آن ها نیازمندیم و برنامه های شهدا باید همیشه در اولویت باشد.

وی افزود: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعد انتقال دهیم و در همین راستا فعالیت ها افزایش پیدا کند. وی با بیان این نکته که در یادواره شهید سلیمانی بیش از 120هزار اثر ارسال شده است گفت این ها همه ار عظمت و برکات شهدا است.

رمضانی در ادامه گفت: بهترین فرزندان کشورمان در 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ما وظیفه داریم که یاد آن ها را زنده نگاه داریم. خانواده شهدا فرزندانشان را در راه حفظ این خاک از دست داده اند که بسیار قابل احترام هستند.

وی همچنین فضای مجازی را مهم برشمرد و افزود: باید از فضای مجازی به عنوان بستری مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فضا و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد که شهدا و نامشان هرکجا و در هر کاری که باشد، سرشار از خیر و برکت است و هر کجا نظر کرده اند وجه الله است و امیدواریم خیر و برکت نصیب همه کسانی باشد که در راه شهید قدم بر می دارند.

مدارس شهر تهران در فعالیت های مربوط به پاسداری یاد شهدا بسیار پیشرو هستند

در ادامه این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح ملی لاله های روشن که یادواره ه ۴٠ هزار دانش آموز و معلم شهید است از طرح های ملی ارزشمند است که در شهر تهران نیز در بیش از ٨٠٠ مدرسه برگزار شد.

ولی پوری افزود: مدارس شهر تهران در فعالیت های مربوط به پاسداری یاد شهدا بسیار پیشرو هستند و منطقه ١۶ تهران دارالشهدا دانش آموزی نام گرفته است و مدارسی که بیشترین شهید را دارا هستند؛ به عنوان مدارس ماندگار شهدا نامگذاری شده اند.

وی با یادآوری این نکته که ٢٢ اسفند ماه نسبت به سایر مناسبت های سال، کمی گمنام است خاطرنشان کرد: باید در این زمینه تلاش بیشتری شود و سال گذشته برنامه های ارزشمندی در خصوص پاسداری یاد شهدا و پیروی از راه آن ها انجام شده که از جمله آن هامی توان به برگزاری اولین یادواره شهدای دختر دانش آموز اشاره کرد که امیدواریم این یادواره هم تبدیل به یک طرح ملی شود.

ولی پوری ضمن بیان این نکته که همه مراسم های یکسال اخیر با مکتب شهید قاسم سلیمانی مرتبط بوده است و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که؛ « شهید سلیمانی را به عنوان یک فرد نبینیم بلکه به او به عنوان یک مکتب نگاه کنیم» افزود: باید دید مکتب سلیمانی چه شاخصه هایی دارد و آن شاخصه ها را شناخت و معلمین باید آن را سرلوحه مسیر و شیوه آموزشی خود قرار دهند.

وی در ادامه این مکتب را دارای ١٧ شاخصه اصلی دانست که برخی از آن ها با مکتب امام خمینی(ره) مشترک است او ۶ شاخصه مشترک میان این دو مکتب برشمرد: توحید، عشق به اسلام ناب محمدی، ارادت به اهل بیت(ع)، دنیاگریزی، اعتقاد صادقانه به نقش مردم و معنویت.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از میان ٩۵٠ مدرسه شرکت کننده در طرح ملی لاله های روشن شهر تهران؛ از ١٠ مدرسه برگزیده اینطرح، تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار