تجلیل از 53 دانش‌آموز مدال‌آور المپیاهای علمی و برگزیده جشنواره خوارزمی در فارس

شیراز (پانا) - از 53 دانش آموز استان فارس مدال آور در المپیادهای علمی جهانی و کشوری و برگزیده جشنواره خوارزمی در آموزش و پرورش فارس تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 53 دانش‌آموز مدال‌آور المپیاهای علمی و برگزیده جشنواره خوارزمی در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه سال گذشته 17 مدال آور و امسال 32 مدال‌آور داریم که در این زمینه رشد نزدیک به 90 درصد داشتیم افزود: این رشد از اتفاقات خوب در آموزش و پرورش فارس است که نشان از استعداد خوب دانش‌آموزان در این استان دارد.

فرهاد اسماعیلی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان مدال آور المپیادهای علمی جهانی و کشوری و برگزیده جشنواره خوارزمی در شیراز گفت: 32 مدال امسال شامل 2 مدال جهانی، 5 مدال طلا، 13 مدال نقره و 12 مدال برنز است که نشان از برنامه‌ریزی خوب در این زمبنه در استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جلسه روسای کل کشور در شهریورر ماه بر بحث المپیاد و مدال آوری تاکید داشتند گفت: باید در استان و شهرستان‌ها بحث المپیادها را به عنوان یکی از شاخص‌های علمی گسترش دهیم که فارس امسال موفق به کسب رکورد بسیار خوبی در کشور شد.
اسماعیلی افزود: در نظر داریم برای حمایت از این عزیزان و برای استفاده از ظرفیت آنها برای توسعه بحث‌های علمی باشگاه مدال آوران المپیادی داشته باشیم.
وی ادامه داد: خیلی ها بر این باورند که اگر برای المپیادها کار کنند از کنکور باز می مانند اما تجربه نشان داده دانش آموزانی که در المپیادها شرکت می‌کنند هر چند در المپیاد موفق به کسب مدال نشوند اما در کنکور افراد موفقی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: خانواده ها استعدادهای فرزندانشان را باور داشته باشند و اگر در رشته خاصی علاقه داشتند اجازه دهند در رشته مورد نظرشان در المپیادها شرکت کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به درخشش دانش‌آموزان فارس در المپیادهای جهانی و کشوری گفت: این مدال آوری‌ها ماحصل تلاش‌های بسیار خوب در استان است.
رسول قانونی افزود: همچنین دانش‌آموزان فارس در جشنواره‌های علمی پژوهشی نیز درخشش بسیار زیادی داشتند و در بحث کنکور سراسری و کسب رتبه‌های زیر 3 هزار کشوری نیز بسیار خوش درخشیدند.
رییس بنیاد نخبگان فارس نیز با اشاره به اینکه 15 سال پیش به دستور مقام معظم رهبری بنیاد نخبگان شکل گرفت گفت: هدف از تشکیل این بنیاد را شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای نخبه شناسی و نخبه پروری عنوان کرد.
حبیب شریف با اشاره به اینکه دانش‌آموزان المپیادی پس از ورود به دانشگاه تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار خواهند گرفت گفت: شرکت در کارگاه‌های مختلف مهارت‌آموزی، شرکت در مجامع علمی به منظور ارائه مقاله، عضویت در مجامع، خرید کتاب ، حمایت از پایان نامه این‌ها امکاناتی است که در بنیاد نخبگان برای این عزیزان تدارک دیده شده است.
وی افزود: هیچ محدودیت سنی در بنیاد نخبگان نیست و در مقاطع مختلف تحصیلی چنان چه پویایی شما حفظ شود در دوران دانشجویی، دکترا، پسا دکترا و دانش آموختگان برتر و در بحث نظام وظیفه برای آقایان تحت حمایت خواهید بود.
رییس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس دو بنیاد در زمینه نخبه پروری داریم گفت: بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیرین نخبه پرور که اولی با استفاده از امکانات دولتی و دومی تحت حمایت خیرین و نیک اندیشان است و در مجمع خیرین نخبه پرور طیف وسیع تری تحت حمایت قرار گرفته اند.
دکتر حبیب شریف افزود: در کنار توجه به مقوله های سخت افزاری که توسط خیرین محترم صورت می پذیرد باید به مقوله نرم افزار که همان تربیت نیروهای توانمند انسانی برای آینده کشور است نیز توجه داشته باشیم.
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس نیز گفت: امروز تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی سال های 98-97 و 99-98 و دانش آموزان برگزیده خوارزمی در این 2 سال را شاهد بودیم.
یونس غلامی با اشاره به اینکه سال گذشته 17 مدال آور و امسال 32 مدال آور داریم که در این زمینه رشد 90 درصدی را داشتیم افزود: این رشد از اتفاقات خوب در آموزش و پرورش فارس که نشان از استعداد خوب دانش آموزان در این استان است.
وی خطاب به خانواده‌ها گفت: برای اینکه فرزندانتان در مسیر استعدادیابی درستی قرار گیرند با معرفی این عزیزان به مدارس معتبر حوزه المپیادهای ما در ناحیه 2 شیراز که در این زمینه متولیان امر و معین هستند برنامه مدونی در این زمینه داشته باشند.
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که مستعد هستند معمولا از همان دوره ابتدایی خود را نشان داده‌اند و در جشنواره‌هایی مانند جابرابن حیان و خلاقیت‌ها حضور یافته‌اند که گروهی از اینها به مدارس استعدادهای درخشان راه می‌یابند اما دانش‌آموزانی داریم که با وجود تحصیل در مدارس دولتی و غیردولتی امسال موفق به کسب مدال شده‌اند.
در این مراسم بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونا ویروس از 8 تن از دانش‌آموزان فارسی دارای مدال طلای المپیادهای علمی کشوری و 3 تن از دانش آموزان جهانی المپیاد و 4 دانش آموز حائز مقام کشوری جشنواره خوارزمی در 2 سال اخیر به صورت حضوری و همچنین از دانش آموز دیگر حائز مدال های نقره و برنز این المپیادها به صورت غیر حضوری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار