سفرهای نوروزی عامل خطرساز در افزایش انتشار بیماری کووید۱۹

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه از مردم خواست تا با پرهیز از مسافرت های نوروزی، از انتشار این بیماری پیشگیری کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای نوروزی عامل خطرساز در افزایش انتشار بیماری کووید۱۹

مهرزاد لطفی امروز با هشدار به خانواده‌ها، مسافرت‌های نوروزی و تجمع در مراکز گردشگری پُرتردد را از عوامل خطرساز در ایام کرونا برشمرد و اعلام کرد: مهمترین عامل خطرساز در روزهای پایانی سال، حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، سفرهای نوروزی و رعایت نکردن اصول بهداشتی است.

او با تاکید بر اینکه با سفر در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، جان خود و اطرافیان را به خطر نیندازیم، افزود: با سفر و تجمع به ویژه در شهرهای گردشگری کشور، خطر ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ افزایش می‌یابد.

لطفی از مردم خواست تا با جدیت بیشتر به ویژه در ایام نوروز، توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را در اولویت کارهای خود قرار داده تا از چنگال این بیماری خطرناک رهایی یابیم.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار