ظریف در مجمع گفت‌وگوی تهران سخنرانی می‌کند

تهران (پانا) - سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری دومین مجمع گفت‌وگوی تهران توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در روز سه‌شنبه 26 اسفند 1399 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ظریف در مجمع گفت‌وگوی تهران سخنرانی می‌کند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مجمع گفت‌وگوی تهران فعالیت خود را ساعت 10:30 روز سه شنبه با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آغاز خواهد کرد.

به گفته خطیب‌زاده این مجمع، امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی و بر خط با حضور شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف این مجمع را هم اندیشی و تبادل نظر مقامات ارشد سیاسی و روسای موسسات مطالعاتی و اندیشکده ها از منطقه و جهان در خصوص شرایط منطقه ای پیرامون جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، آسیای مرکزی و قفقاز از جمله افغانستان و همچنین بررسی تبعات امنیتی و سیاسی این تحولات بر روندهای منطقه ای، ایجاد فهم صحیح تر از فرایندهای موجود و نیز همفکری پیرامون یافتن راه های همکاری بین کشورهای منطقه در جهت ایجاد صلح و ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه، چگونگی نقش آفرینی بازیگران منطقه ای و بین المللی در راستای ایجاد ثبات یا بی ثباتی، پویایی های گسترده و متنوع شامل روندهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ذکر کرد.

براساس اعلام خطیب‌زاده علاوه بر حضور و سخنرانی مقامات ارشد سیاسی کشورهای منطقه - شامل مقامات سیاسی کشورمان- تعدادی از روسای مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی و صاحب نظر در مسایل منطقه‌ای نیز در نشست‌های سه‌گانه شامل پویایی‌ها و تحولات مهم منطقه‌ای؛ مفهوم همسایگی در غرب آسیا با تکیه بر مناطق و ماهیت و نحوه ساماندهی ارتباطات فیمابین؛ و در نهایت پرونده‌های مهم سیاسی امنیتی منطقه تبادل نظر خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه افزود: مجمع گفت‌وگوی تهران با تجمیع کنفرانس‌های سالانه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی از سال گذشته، نقش برجسته‌ای را در گردهم آوردن مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین‌المللی و منطقه ای بویژه در حوزه منطقه غرب آسیا در دستورکار خود قرار داده است.

همه جلسات و مباحث جلسات افتتاحیه و نشست‌های این مجمع به صورت زنده از شبکه‌های پرس تی وی، سایت وزارت امور خارجه، سایت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار