تقویت آموزه های قرآنی برای کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت آموزه های قرآنی در بین کودکان و نوجوانان ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت آموزه های قرآنی برای کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است

اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در آیین تقدیر از خانواده های حافظ قرآن کریم، اظهارکرد: باید از پتانسیل های موجود در راستای تربیت نسل نوآموز در مدارس استفاده کرده تا از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از کم رنگ شدن فرهنگ قرآنی جلوگیری شود.

او با اشاره به وجود بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز در استان، توجه به انتقال مفاهیم و آموزه های قرآنی را به این نسل مورد تاکید قرار داد و گفت: با اینکه بودجه های فرهنگی کفاف برگزاری برنامه های بیشتر را نمی دهد ، ولی با تعلیم و تربیت و انتقال مفاهیم قرآنی در مدارس می توانیم از این پتانسیل به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

استاندار اردبیل دورهم خوانی قرآن در خانه ها را در سال های گذشته یادآور شد وخاطرنشان کرد: این فرهنگ را باید احیا و حفظ کنیم ، چرا که این مجالس علاوه بر همخوانی قرآن ،شیوه های تربیت قرآن را نیز ترویج می کند.

بهنام جو بیان کرد: با اینکه شیوع بیماری کرونا باعث تضعیف برخی برنامه ها شده، ولی باید با اتخاذ تدابیر و رعایت فاصله گذاری و نکات بهداشتی از برنامه های فرهنگی غافل نشویم.

بهنام جو همچنین در نشست با اعضای هیئت امنای موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) گفت: یک کار مشترک بین استانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسه های خیریه ،که یکی از موسسه ها ائمه اطهار(ع) است،برای برنامه ریزی های لازم جهت افزایش در آمد خانواده های ایتام و اشتغال آنها در سال آینده انجام شود.

او با بیان اینکه با همکاری تولیدکنندگان و خیران استان اردبیل ایتام و شیرخوارگان حمایت می شوند، تصریح کرد: موسسه ائمه اطهار (ع) علاوه بر نگهداری ایتام، نگهداری کودکان شیرخوار را که از وجود پدر و مادر محروم هستند برعهده دارند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: این موسسه در کنار نگهداری و حمایت از ایتام اشتغال برای خانم های سرپرست خانواده در دستور کار قرار داده که در بحث کرونا نیز در تهیه و تولید ماسک و اقلام ضدعفونی ستاد کرونا بخوبی کمک کردند.

بهنام جو با بیان اینکه در این موسسه مشاوره رایگان برای خانواده هایی که به نوعی مشکل دارند راه اندازی شده است، افزود: انجام مشاوره رایگان برای خانواده ها و خانم هایی که به دلایلی از خانواده جدا شده اند با هماهنگی این خیریه به بالین خانواده بر می گردند.

استاندار اردبیل درپایان گفت: در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده که در سال ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج از سوی کارشناسان انجام می شود و موسسات خیریه هم در این راستا کمک می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار