«خود اتکایی دانش‌آموزان در دوران شیوع بیماری کووید 19» ترجمه شد

تهران (پانا) - کتاب راهنمایی برای دریافت آموزش فعال در خانه در دوران اختلالات آموزشی راهنمایی برای دریافت آموزش فعال در خانه در دوران اختلالات آموزشی ترجمه و به صورت مجازی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
«خود اتکایی دانش‌آموزان در دوران شیوع بیماری کووید 19» ترجمه شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این کتاب توسط سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد، مرکز بین‌المللی تحقیقات و آموزش برای تعلیمات روستایی، پژوهشگاه یونسکو برای بررسی نقش فناوری‌های اطلاعاتی در آموزش تهیه و تدوین شده است.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس مأموریت‌های خود در حوزه برنامه‌ریزی درسی اقدام به نشر تجربیات جهانی کشورهای دیگر کرده است. علاقمندان می‌توانند برای دریافت کتاب از طریق (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/igo/) اقدام نمایند .

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: "با انتشار سریع COVID-19 در سراسر جهان، یونسکو در همکاری با کشورهای عضو و جامعه بین‌المللی اقدامات فوری برای حمایت از میلیون‌ها معلم، دانش‌آموز و والدین در حین تعطیلی مدرسه آغاز کرده است. به‌منظور پشتیبانی از یادگیری بدون وقفه در این برهه‌ی حساس، برنامه INRULED یونسکو و پروژه IITE یونسکو در یک اقدام مشترک تهیه مجموعه‌ای از کتاب‌های درسی برای آموزش و یادگیری انعطاف‌پذیر، را در دستور کار قرار داده است.

با تعطیلی مدرسه، دانش‌آموزان و والدین با توجه به انواع مختلف خانواده‌ها در خانه کار یا تحصیل می‌کنند. بنابراین، این کتاب دوم "راهنمایی در مورد یادگیری فعال در خانه در اختلال در آموزش: ارتقاء مهارت‌های خودتنظیمی دانش‌آموزان در هنگام شیوع COVID-19 " برای راهنمایی در حوزه‌ی یادگیری فعال دانش‌آموزان در خانه تدوین شده است."

پیشگیری و کسب آمادگی در برابر بیماری کووید 19، (محافظت از خود، مراقبت‌های پزشکی برای افراد مشکوک به عفونت) تبدیل شدن به یک یادگیرنده فعال در حین تعطیلی مدرسه، (یادگیری با رهیافت خودتنظیمی و ویژگی‌های یادگیرندگان فعال، برنامه‌ریزی برای یادگیری و بازی به‌صورت متعادل، انتخاب منابع یادگیری مورد نیاز، یادگیری مشارکتی، یادگیری پایدار، بررسی کیفیت یادگیری توسط خود) حفظ سلامتی در حین تحصیل در خانه (انجام ورزش‌های متوسط، حفظ ذهنیت مثبت) و نتیجه‌گیری سرفصل‌های فهرستگان این کتاب می‌باشد.

این کتاب در بخش بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ترجمه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار