معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۲ شهرستان گیلان نارنجی است

نگران مسافرت های نوروزی هستیم

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون دو شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد در گیلان وجود دارد، تاکید کرد نگرانی از مسافرت های عید است و امید است محدودیت های سفر به گیلان تا پایان تعطیلات عید ادامه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۲ شهرستان گیلان نارنجی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرستان رودبار و رودسر نارنجی هستند، اظهار کرد: چهار شهرستان سیاهکل، ماسال، املش و تالش دارای وضعیت آبی و مابقی شهرستان ها زرد هستند.

وی با اشاره به بستری ۳۸ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته، تصریح کرد: ۲۹۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۷۰ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مسافرت با خودروهای غیربومی به استان های شمالی ممنوع است، خاطرنشان کرد: ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات عید نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

حیدرزاده، از مردم خواست در هر صورت عید امسال به گیلان سفر نکنند و گفت: روند ابتلا و بستری در گیلان ثابت مانده که نشان دهنده تثبیت رفتار مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است. مردم باید پیشگیری را بیشتر کنند تا شاهد کاهش آمار ابتلا باشیم.

وی با بیان اینکه مردم علاقمند به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در اکثر دورهمی ها شرکت نمی کنند، یادآور شد: متاسفانه نگرانی ما از مسافرت های عید است، بنابراین امیدواریم محدودیت های سفر به گیلان تا پایان تعطیلات عید ادامه داشته باشد.

معاون علوم پزشکی گیلان، ضریب رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را ۶۰ درصد دانست و تصریح کرد: اگر این ضریب را به ۸۵ درصد برسانیم، زنجیره انتقال کرونا قطع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار