رئیس مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد:

موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین شده است

دشواری کنترل بیماری ‌در خوزستان

اهواز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین شدهه است، گفت کنترل بیماری ‌دشوار شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین شده است

به گزارش پانا سید محمد علوی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موج جدید کرونا در خوزستان، بسیار سنگین و قدرت بیماری‌زایی بالایی دارد و این کنترل بیماری را دشوار کرده است.

او افزود: واکسن کرونا با شتاب زیادی در حال ورود و تزریق به استان است ولی هنوز امکان واکسن عمومی و همگانی نیست و لازم است مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به خوزستان گفت: میزان واگیری ویروس انگلیسی 10 برابر ویروس چینی است همچنین میزان بستری آن 9 برابر و موارد فوتی آن 7 برابر ویروس قبلی است لذا با روش های قدیم نمی توان با این ویروس مبارزه کرد.

او با اشاره به افزایش قدرت بیماری‌زایی کرونا گفت: برای شناسایی محله به محله کرونا، فاز دوم طرح شهید قاسم سلیمانی با نام "تشدید بیماریابی" در استان عملیاتی می‌شود.

علوی درباره جزئیات فاز دوم طرح شهید سلیمانی بیان داشت: با استفاده از این طرح می توان بیماران مخفی را شناسایی و در خانه قرنطینه کرد که این موضوع باعث می شود موارد بستری در بیمارستان ها کاهش پیدا کند.

او گفت: در فاز دوم میزان تست و نمونه گیری به بیش از 10 هزار مورد رسیده که قبلا این 3 هزار مورد در روز بود. در طرح شهید قاسم سلیمانی بیماران بیشتری را شناسایی کرده و کار درمانشان را در خانه انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار