۱۰۰ هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می‌رسد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که محموله ۱۰۰ هزار دوز از واکسن کرونای Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی به مقصد تهران بارگیری شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می‌رسد

کیانوش جهانپور در صفحه توییتر خود نوشت: محموله ۱۰۰ هزار دزی واکسن Soberana_۰۲ برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا ساعت ۶ بعدازظهر به وقت کاراکاس، از مسیر ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و ارسال شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

جهانپور افزود: مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازتولید نوترکیب بخشی از RBD اسپایک (آنتی ژن S) ویروس کووید۱۹ کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دوز با فاصله ۲۸ روز استفاده خواهد شد.

جهانپور اظهار کرد: مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روزهای اخیر آغاز شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل پنج دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روزهای ابتدایی سال جدید، آغاز می شود و به محض تایید نتایج، تولید آن در داخل کشور انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار