فرماندار اسلامشهر:

با وجود ویروس کرونا یک واحد تولیدی در سطح شهرستان اسلامشهر تعطیل نشد

اسلامشهر (پانا) - جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار، معاونان فرمانداری، مسئولان ارگان‌ها و ادارات، رئیس و اعضای شورای شهر در سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
با وجود ویروس کرونا یک واحد تولیدی در سطح شهرستان اسلامشهر تعطیل نشد

در این جلسه، ابتدا فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در سخنانی با تشکر از همگان در جهت همکاری با کادر بهداشت و درمان درراستای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در آستانه سال جدید نگران شیوع کرونا انگلیسی هستیم که در گردش است و از توانایی ژنی بسیار بالایی برخوردار است و اکنون فقط در چند نقطه تهران قابلیت شناسایی این ویروس با آزمایش وجود دارد.

او افزود: قدرت سرایت این ویروس بسیار سریع‌تر از ویروس قبلی است و اکنون ما توانستیم وضع ثابت، کنترل شده و آرامی را در سطح شهرستان اسلامشهر به وجود آوریم، اما با وجود شلوغی‌های اسفند‌ماه، نگران پیک شیوع کرونا در فروردین‌ماه هستیم و ادامه داد، البته وزارت بهداشت از ۱۵ اسفند طرح تشدید نظارت را اجرا کرده و در آینده نزدیک نیز فاز جدیدی از طرح شهید‌سلیمانی نیز اجرا خواهد شد.

در ادامه وحید طارانی، رئیس اتاق اصناف اسلامشهر، گزارشی از عملکرد یک‌ساله واحد تحت نظر خود را ارائه داد و بیان کرد: ما در اسلامشهر ۲۰‌هزار واحد صنفی داریم که پروانه کسب دارند و یک هزار و ۱۹۳ واحد بدون پروانه هستند و ۵‌هزار واحد دست ‌فروش غیرقانونی نیز داریم.

او گفت: در این مدت ۳۵۱۳ مورد بازرسی توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی انجام شد و با دادن اخطار پلمب و پلمب واحد صنفی ۸۳۳ پرونده به تعزیرات ارجاع شد که این پرونده‌ها رقمی در حدود ۳‌ میلیارد و هشتصد میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

طارانی اظهار کرد: همچنین ۳۶۳۲ مورد شکایت مردمی داشتیم و ۱۸۰ گشت مشترک برگزار شد و با توجه به اینکه مشکلات نوسان اقتصادی و تحریم‌ها را داشتیم، توزیع کالاهای اساسی را به نحو احسن با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها و در راس آن فرماندار اسلامشهر انجام دادیم که تمامی این برنامه‌ها در جهت رضایت مردم بود.

او تصریح کرد: در کنار این موارد کمک مومنانه، کلنگ‌زنی شهرک صنعتی، ایجاد شهرک‌‌های سنگ، آهنکاران، کفش را هم در برنامه‌های خود داریم و از کسب رتبه برتر از سهمیه اشتغال در سطح استان تهران و تمهیدات لازم در زمینه توزیع میوه شب عید با نظارت اداره تعاون روستایی در ۲۰ نقطه شهرستان خبر داد.

سپس، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی با گرامیداشت عید معنوی مبعث اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ ما در حوزه سیاست خارجی برنامه‌هایی و در واقع چانه‌زنی‌های سیاسی در در مورد مسئله برجام را داشتیم و با وجود تحریم‌ها دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود کارنامه درخشانی در موارد بسیاری از جمله، آب و برق روستایی، رسیدگی وضعیت شهری، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، طرح تحول سلامت، تولیدات دارو، رسیدن اینترنت پرسرعت به روستاها، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته است.

او افزود: در سطح شهرستان اسلامشهر هم ما از محل اعتبارات ارزش افزوده ۱۱۰۰ میلیارد تومان در سطح دهیاری‌ها و بخشداری‌ها توزیع کردیم و به مسائل رفاهی و عمرانی روستایی رسیدگی شد.

مرسلپور بیان کرد: همچنین ۳۲ واحد آموزشی جدید ساخته شد و ۴۰ مدرسه بهسازی شد و ادامه داد، ۳۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت مخابرات هزینه شد و کلینیک فوق تخصصی قائمیه با ۴۰ میلیارد تومان ایجاد شد.

فرماندار اسلامشهر تأکید کرد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر نیز در مرحله هفتاد ‌درصد پیشرفت قرار دارد و طرح تصفیه خانه اسلامشهر نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار را داشتیم و در سامانه رصد وزارت کار توانستیم با ۱۱‌هزار شغل ایجاد شده جدید رتبه اول در سطح شهرستان‌های استان تهران را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در اسلامشهر تأکید کرد: با وجود ویروس کرونا، یک واحد تولیدی در سطح شهرستان اسلامشهر تعطیل نشد و اکنون ویروس کرونا انگلیسی جهش بسیار زیادی دارد و در حال چرخش در سطح کشور ما است و ضرورت دارد همگان در روزهای پایانی سال رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

او در رابطه با انتخابات سال ۱۴۰۰ اذعان کرد: مردم در انتخاب سرنوشت خود آزادند و مدیران دستگاه‌ها و ارگان‎ها باید قدرت ریسک‌پذیری داشته باشند و رضایت مردم را در تمامی امور جلب کنند و از مردم برای حضور در انتخابات پرشور دعوت کنند و این آرای مردم است که تعیین می‌کند چه کسی بر مردم نظارت داشته باشد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار