گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات اقتصادی روسیه

تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آستاراخان روسیه، در جلسه با مقامات ایران با بیان اینکه این منطقه همیشه نقطه اصلی تجارت روسیه و ایران بوده است، خواستار گسترش همکاری با بازرگانان ایران شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات اقتصادی روسیه

به گزارش ایرنا، استانیسلاو سینچنکو در نشستی با مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان پیشنهاد داد که در راستای چشم انداز همکاری ها نشستی با بازرگانان ایرانی برای بررسی نحوه تعامل و گسترش مبادلات برگزار شود که مورد موافقت طرف ایرانی قرار گرفت.

طرفین در مورد چشم انداز همکاری دوجانبه بین کارآفرینان منطقه آستاراخان و ایران گفت و گو کردند و مقرر شد فهرستی از تجار ایرانی و همچنین سرمایه گذاران آستارا خانی که می خواند در این منطقه، در توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب سرمایه گذاری کنند تهیه و برنامه ریزی لازم انجام شود.

مهدی آکوچکیان سرکنسول حمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتاق های بازرگانی و صنایع ایران و منطقه آستاراخان همواره شرکای اصلی بوده اند پیشنهاد کرد که همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلفی تشدید شود.

وی گفت: به طور خاص، ما خواهان برقراری ترافیک هوایی بین آستاراخان و شهرهای ایران هستیم. این دیپلمات گفت: این اقدام باعث افزایش گردشگر به ایران از روسیه و برعکس خواهد شد.

وی همچنین خواستار همکاری بین پارک های فناوری ایران و موسسات تحقیقاتی روسیه، تشدید فعالیت های بازرگانی ایرانیان و از سرگیری برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در آستاراخان شد.

سرکنسول خاطرنشان کرد که در منطقه ویژه اقتصادی "لوتوس" شرکت ایرانی "رز" ساخت کارخانه ای برای تولید مواد شیمیایی خانگی را آغاز کرده است. علاقه سایر شرکای بالقوه ایران برای کار در منطقه آستاراخان نیز در حال افزایش است.

همچنین در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه پزشکی آستراخان رئیس این دانشگاه خواهان شناسایی و تایید مدارک این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران شد.

خانم باشکینا رئیس دانشگاه که به همراه معاونین اجرایی و علمی و تعدادی از اساتید حضور داشتند خاطرنشان کرد که دانشگاه پزشکی آستراخان بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی روسیه محسوب می شود. این دانشگاه با ۶۵ کشور ارتباط دارد و بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران نیز با اشاره به همکاری این دانشگاه با دانشگاه گیلان، از ارتباط بیشتر بین این دانشگاه با دانشگاه های پزشکی کشورمان استقبال کرد.

وی جایگاه بالای رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشورمان را تشریح کرد و گفت: آمادگی داریم که مدارک و اسناد دانشگاه پزشکی آستراخان را جهت بررسی به ایران ارسال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار