رئیس اداره مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی:

کانون یاریگران زندگی، فرصتی برای ایجاد همدلی و هم اندیشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی است

تهران(پانا)- در مراسم به ثمر رسیدن فعالیت کانون های یاریگران زندگی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1، از نقش موثر طرح یاریگران زندگی در راستای اجرایی شدن اهداف در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون یاریگران زندگی، فرصتی برای ایجاد همدلی و هم اندیشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی است
مراسم به ثمر رسیدن فعالیت های کانون یاریگران زندگی روز چهارشنبه بیستم اسفند ماه با حضور محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری ازآسیبهای اجتماعی منطقه یک، کارشناسان آن واحد و جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان یاریگر زندگی، مراسم به ثمر رسیدن فعالیت های کانون یاریگران زندگی منطقه1 در مدرسه فراست برگزار شد.
فاطمه سید مومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، ضمن تبریک عید سعید مبعث، تقارن عید سعید مبعث با برنامه دستاوردهای پروژه یاریگران زندگی را از برکات الهی دانست و گفت: در پرتو آن منجی بشر، انسان سازترین ارزشهای اخلاقی را نهادینه کرده است، جهان تشنه حقیقت، همواره از زلال هدایت آن پیام آور نور سیراب شده است.
سید مومن با اشاره به این موضوع که طرح یاریگران می تواند نقش موثری در راستای اجرایی شدن اهداف در حوزه پیشگیری داشته باشد؛ تاکید کرد: ایمان دارم آینده جامعه از مسیر مدرسه عبور می کند و اگر دنبال آینده ای سالم و توام با آرامش هستیم باید بدانیم فردای جامعه در گرو مدرسه ای سالم است.
سید مومن، با اشاره به اولویت های طرح یاریگران زندگی اظهار کرد: از اولویت های مهم طرح یاریگران می توان به آموزش و توانمندسازی مربیان، دانش آموزان، همکاران و اولیا؛ ترویج و فرهنگ سازی، رصد و مداخله اشاره کرد.
وی از مجریان کانون یاریگران زندگی که در تکمیل پروژه کوچک مدرسه ای تاکنون تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و کانون یاریگران زندگی مدرسه فراست با مدیریت درویش را در اجرای فعالیت های جامعه محور پیشرو دانست.
در ادامه محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شهر تهران، ضمن تشکر از مجریان طرح یاریگران زندگی منطقه یک، کانون یاریگران زندگی را برکتی برای ایجاد همدلی، ایجاد فرصت های نوین و هم اندیشی در خصوص کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: همیارهای دانش آموزی، گام های موثری در اجرای پروژه های طرح یاریگران زندگی برداشتند و اعضای یاریگران زندگی در رفع معضلات مدرسه همواره در تلاش هستند.
وی یکی از دلایل موفقیت طرح را در منطقه یک راهبری خردمندانه مدیریت و معاونت پرورشی منطقه عنوان کرد و افزود: هدف طرح یاریگران زندگی، اجرای یک پروژه کوچک با حل یک مشکل در سطح مدرسه است.
در ادامه برنامه، مجری طرح یاریگران زندگی آموزشگاه فراست مجموعه فرآیندهای صورت گرفته جهت اجرای پروژه از آغاز طرح تا به ثمر رسیدن پروژه را با مستندات ارائه کرد.
وی افزود: در بخش عملیاتی طرح گروه های مدرسه ای ابتدا مشکلات و موضوعات مرتبط که در راستای اهداف کانون بودند مطرح و اولویت بندی شد با نظر سنجی از دانش آموزان موضوع استرس و اضطراب به عنوان پروژه کوچک مدرسه ای انتخاب شد، در ادامه درخت چالش ها و آسیب ها طبق پروژه کوچک، ترسیم و فعالیتها در راستای این پروژه کوچک با رفع مشکلات به صورت مدرسه محور و جامعه محور انجام شد که نتایج آن با استناد به مقایسه آزمون های مربوط به استرس بسیار قابل قبول و در خور توجه بود.
سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: همدلی اعضای یاریگران زندگی در به ثمر نشستن پروژه های کو چک مدرسه ای بسیار ستودنی است. کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تلاش است با همدلی، همراهی، مشارکت خانواده ها، تلاش های ارزشمند همکاران، محیطی سرشار از عاطفه، مهربانی، تعلق و امنیت را برای دانش آموزان در مدارس فراهم کند.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم و یاریگران فعال تقدیر شد و به رسم یاد بود نهالی به نشانه همدلی و همراهی اعضای کانون یاریگران زندگی فراست که، سمبل به ثمر رسیدن درخت چالش ها است؛ توسط مدعوین در باغچه مدرسه کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار