در هفته منابع طبیعی انجام شد:

برگزاری جشن تولد زمین از سوی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران

شهرری(پانا)- به مناسبت هفته منابع طبیعی، چند اصله نهال از سوی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در کانون امام‌خمینی(ره) شهرری با همراهی دانش‌آموزان پیشتاز، کاشته شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن تولد زمین از سوی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران

این مراسم با حضو محمد‌کاظم ماشی مدیر جذب و سازماندهی سازمان دانش‌آموزی کشور و ابوالحسن قلی‌زاده رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران، رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک شهرری و همراهی جمعی از دانش‌آموزان پیشتاز، با هدف گرامیداشت هفته منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری برگزار شد.
ابوالحسن قلیزاده، در این مراسم، با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ دیرینه درختکاری اظهار کرد: درختان یکی از زیباترین جلوه‌های آفرینش پروردگار هستند که به نقل از عبارت معروف «برگ درختان سبز در نظر هوشیار، هر ورقش دفتری است معرفت کردگار» عالمان، مؤمنین و عارفان همواره در زیبایی طبیعت، جلوه‌ای از زیبایی خداوند متعال را جست‌وجو می‌کنند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: درختان زیبائی‌بخش طبیعت و نبض زمین هستند؛ اگر نباشند زمین زنده نمی‌ماند، همانطور که اگر انسان نبضش نزند، حیات ندارد. درختان نیز مایه حیات انسان هستند که اگر روزی نباشند زندگی انسان و حیوان‌ها ادامه پیدا نمی‌کند، بنابراین لازم است در جهت حفظ و آبادانی طبیعت کوشا باشیم و با هدف تداوم و زیبایی زمین، درخت بکاریم.
او افزود: درخت موجود بی‌مانندی است که تمام اجزای آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. انسان از دیرباز برای امرار معاش و همچنین ساخت ابزار مورد نیاز خود به درخت وابسته بوده است. حتی امروز نیز انسان، بسیاری از مایحتاج خود را از چوب درختان تامین می‌کند؛ پس می‌توان درخت را از نعمت‌های ارزشمند خداوند دانست که هرکجا درخت باشد، آب، آبادانی و زندگی جریان دارد.
شایان ذکر است، این مراسم به صورت زنده از کانال پیشتازان خلاق سازمان دانش‌آموزی، در بستر شبکه شاد برای مخاطبین پخش شد و در پایان از دانش‌آموزان پیشتاز حاضر در مراسم با اهدای هدایائی تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار