بزرگداشت روز ملی راهیان نور در دشتستان برگزار شد

دشتستان(پانا) - روز ملی راهیان نور با حضور فرهنگیان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در جوار مزار شهید گمنام این دانشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این مراسم شهداء را انسان های آگاه و دانایی دانست و گفت: شهداء طبق وظیفه شرعی و تکلیف سیاسی خود به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و برای عزت وسربلندی ایران جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

سهراب باقری خاطرنشان کرد : شهداء این ایثار و راه و رسم خوب زیستن را از امام خود که شکوه زیستن و نحوه درست بودن و مقابله با ظلم را به آنان و مردم ایران یاد داده بود آموخته بودند توانستند جلوی دشمن را بگیرند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء گفت: شهداء عزیزترین و بهترین هستی خود را تقدیم کردند تا ما اکنون در کمال آرامش و امنیت بتوانیم زندگی کنیم و در این راه باید تا ابد مدیون این عزیزان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، تربیت انسانهای شاخص و انقلابی را یکی از دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی یکی از این افرادی بود که در مکتب انقلاب و بیش از چهل سال در جبهه های مختلف در مقابل دشمن ایستاد و در نهایت طعم شیرین شهادت را چشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان هم در این مراسم گفت: بیش از یکسال بود که پیگیر دفن یک شهید گمنام در محیط این دانشگاه بودیم و خدارا شکر این توفیق نصیب شد و توانستیم میزبان این شهید تازه تفحص شده باشیم.

عبدالمحمد افروغ خاطرنشان کرد : آموزش و پرورش و دانشگاه در کنار تدریس علم باید روحیه ایثار و شهادت طلبی را هم به دانش آموزان و دانشجویان منتقل نماید تا آنها برای پذیرش موقعیت های مختلف و حفاظت از دستاوردهای انقلاب تربیت نمایند .

وی با اشاره به اینکه همه شهرهای ما به حضور و روح معنوی این شهداء نیاز دارد گفت: زمانی نیاز بود که فرزندان و جوانان ما در مقابل دشمنان خارجی بایستند و از کشور دفاع کنند، ولی امروز جوانان ما باید با الگوگیری از شهداء در جبهه های فرهنگی از انقلاب دفاع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان گفت: همه ما می دانیم که آموزش و پرورش و دانشگاه نقش آموزشی دارند و همه دانش آموزان و دانشجویان دارای حقی به نام حق آموزش هستند و ما وظیفه داریم که آنها را در همه زمینه های علمی و آموزشی و تربیتی پرورش دهیم .

افروغ افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید طوری تربیت شوند که وقتی از دانشگاه و مدرسه خارج شدند به عنوان یک جوان متعهد به فکر بالندگی کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار