به صدا در آمدن زنگ خطر سلامتی در روزهای پایانی سال در فارس

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با هشدار نسبت به شلوغی های روزهای پایانی سال، این را به منزله خطری جدی برای افزایش زمینه های انتقال بیماری کووید ۱۹ دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
به صدا در آمدن زنگ خطر سلامتی در روزهای پایانی سال در فارس

عبدالرسول همتی از افزایش ورودی بیماران به بیماستان‌های مرجع کووید ۱۹ خبر داد و از مردم خواست تا با مشارکت در رعایت پروتکل‌ها، به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از سهل‌انگاری و عادی انگاری در ایام پایانی سال، مانع شیوع کروناویروس شوند.

همتی از مردم خواست تا از مسافرت‌های غیر ضروری به شهرهای جنوبی و مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور خودداری کنند.

روند انجام مرحله بعدی واکسیناسیون برای گروه‌های هدف، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی اعضای این ستاد بررسی شد.

بررسی تعداد مبتلایان در شهرهای مختلف، علت های جان باختن مبتلایان، روند فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، نحوه پذیرش بیماران در بیمارستان ها و وضعیت مبتلایان در بخش های عادی و ویژه کووید ۱۹، از دیگر محورهای مورد بررسی اعضای ستاد در نشست امروز بود.

علیرضا میراحمدی زاده رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی در دانشگاه نیز در این نشست به بیان گزارشی در رابطه با وضعیت کروناویروس در شهرستان های استان فارس پرداخت.

در ادامه این نشست مجید اکبرزاده مشاور معاونت درمان دانشگاه نیز با اشاره به افزایش موراد بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان، گزارشی از وضعیت این بیماران در بخش های عادی و ویژه ارائه داد.

سایر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش آخرین اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را ارائه دادند.

دویست هشتاد و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا صبح امروز بیستم اسفند، با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار