کاظمی در بازدید از دبیرخانه کشوری پرسش مهر:

نمایشگاه آثار پرسش مهر ریاست‌جمهوری در فضای مجازی برگزار می‌شود

افزودن رشته‌های متناسب با نیاز جامعه تاثیر زیادی در کشف استعداد دانش آموزان دارد

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اضافه کردن رشته‌های متناسب با نیاز جامعه و ذائقه دانش‌آموزان در پرسش مهر را بسیار مهم دانست چرا که تاثیرات زیادی در کشف استعداد و رشد و بروز آن در دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه آثار پرسش مهر ریاست‌جمهوری در فضای مجازی برگزار می‌شود

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز 20 اسفندماه از بخش های مختلف دبیرخانه کشوری پرسش مهر، بازدید کرد. این بازدید با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، فرهاد قاسم پور معاون برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مجتبی ولی پوری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران انجام شد.

پرسش مهر ٢١ با عنوان فرزندانم برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم؟ و در ۴ محور رسانه و فضای مجازی، ادبی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی و ٢٢ رشته وب نوشت، ایده پردازی در فضای مجازی، سخنوری، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه مستند و داستانی، پویانمایی، نمایشنامه نویسی، استمداد کمدی، هنر مفهومی، داستان مصور، حجم و مجسمه سازی، موشن گرافی، اینفوگرافی، تصویرسازی، خوشنویسی، کاریکاتور، نقاشی خط، عکاسی، طراحی، نقاشی و پوستر برگزار می شود.

آثار فرهنگیان مستقیما به دبیرخانه جشنواره آمده و آثار دانش آموزان بعد از داوری در مدرسه، منطقه و استان به دبیرخانه ارسال می شود. تاکنون ۵٠٠٠ اثر در ٢٠رشته از سوی دانش آموزان و ١٢٠٠٠ اثر فرهنگیان به دبیرخانه ارسال شده است.

وظیفه داریم براساس ذائقه دانش آموزان زمینه بروز و ظهور استعدادشان بستر مناسب را فراهم کنیم و هدف مهم ما، توسعه و گسترش همین استعدادهاست

در این بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اعتبارسنجی و راستی آزمایی آثار گفت: نباید بخشی از دانش آموزان در ارائه توانمندی های خود محدود و محروم شوند و با توجه به اینکه در حوزه پرورشی بارها گفته ایم هدف ما فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است، بنابراین وظیفه داریم براساس ذائقه دانش آموزان زمینه بروز و ظهور استعدادشان بستر مناسب را فراهم کنیم و هدف مهم ما، توسعه و گسترش همین استعدادهاست.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دستگاه ها افزود: هم افزایی و همفکری بسیار مهم است و نگاه سیستمی و همکاری مشترک در دستگاه ها بسیار ارزشمند است و می توان از آثار منتخب پذیرفته شده نمایشگاه برگزار کرد و باید پس از راستی آزمایی نمایشگاه مجازی آثار فرهنگی هنری پرسش مهر ریاست جمهوری را در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید این آثار رسیده به دبیرخانه به دست بچه‌ها برسد و هیچ فعالیتی تربیتی‌تر از این نیست چرا که هر تولید اثر، دو بعد دارد یک بعد تاثیر آن بر مخاطب است و بعد دیگر، تاثیر آن بر خود فرد است.

بهترین راه خود مراقبتی مردم در مقابل کرونا از طریق دانش‌آموزان است

کاظمی با توجه به اضافه شدن رشته های موشن گرافی، اینفوگرافی، داستان مصور، هنر مفهومی و ایده پردازی در فضای مجازی به رشته های امسال خاطرنشان کرد: اضافه کردن رشته ها متناسب با نیاز جامعه و ذائقه دانش آموزان بسیار مهم است، چرا که تاثیرات زیادی در کشف استعداد و رشد و بروز آن در دانش آموزان دارد.

وی در ادامه گفت: بهترین راه خود مراقبتی مردم در مقابل کرونا هم از طریق دانش آموزان است و هم ابزار آن آموزش و پرورش است.

براساس گزارش داوران بیست و یکمین پرسش مهر ٩٠درصد آثار رسیده به دبیرخانه کاملا با سوال ریاست جمهوری منطبق است و بیشترین تعداد آثار مربوط به هنرهای تجسمی است.

گفتنی است، دبیرخانه دریافت و داوری آثار پرسش مهر 21 از تاریخ 17 تا امروز 20 اسفند ماه 1399 در محل کانون فرهنگی، تربیتی شهید مفتح شهر تهران، مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار