سریال‌های نوروز ۱۴۰۰ با طعم کرونا؛ از پایان «پایتخت» تا «نون خ 3» و «گاندو»

تهران (پانا) – تلویزیون امسال هم مانند سال های گذشته برای نوروز 1400 مجموعه سریال ها و مسابقات و برنامه های سرگرم کننده ای تدارک دیده تا در این شرایط کرونا مردم بتوانند در خانه بمانند و سرگرمی داشته باشند. امسال از چهار سریال سه عنوان آن طنز است و تصمیم دارد لحظات شیرینی را برای مخاطبان تلویزیون رقم بزند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سریال‌های نوروز ۱۴۰۰  با طعم کرونا؛ از پایان «پایتخت» تا «نون خ 3» و «گاندو»

در ابتدا باید دید نوروز امسال قسمت‌های باقیمانده «پایتخت»، فصل سوم «نون‌خ»، «همبازی» شبکه دو، «لوتی» شبکه سه و یا «نوروز رنگی» شبکه پنج؛ کدام‌یک بالاترین درصد اقبال مخاطب را به خودشان اختصاص خواهند داد.
امسال پنج سریال «پایتخت» به کارگردانی «سیروس مقدم»؛ «نون.خ» با کارگردانی سعید آقاخانی، «همبازی» با کارگردانی سروش محمدزاده، «لوتی» جواد افشار و «نوروز رنگی» با کارگردانی علی مسعودی سریال‌هایی هستند که می‌توانند نظر بینندگان را جلب کنند.

فصل هفتم «پایتخت» از شبکه یک
فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» عید نوروز 1399 روی آنتن رفت اما به دلیل شیوع کرونا نتوانست قسمت‌هایش را کامل کند و مثلِ برخی از کارهای دیگر نیمه‌تمام آنتن را ترک کرد. البته سیروس مقدم و همکارانش از همان روز، وعده ساخته شدن چند قسمت باقیمانده سریال را دادند. خلاصه ۷ قسمتی «پایتخت ۶» از ۲۱ اسفند همزمان با عید مبعث ساعت ۱۹:۳۰ بازپخش شد و دو قسمت جدید در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند از شبکه یک پخش می‌شود و در شب عید نوروز دو قسمت باقیمانده پخش خواهد شد.

«نون.خ» پرطرفدارترین سریال نوروزی از شبکه یک
فصل سوم مجموعه تلویزیونی «نون.خ» با کارگردانی «سعید آقاخانی»، انتخاب شبکه یک سیما برای شب‌های نوروز ۱۴۰۰ است. غیر از «پایتخت» که فقط دو شب مهمان خانه‌هاست، «نون. خ» پرامیدترین سریال نوروزی است و با سابقه خوب دو فصل قبلی، شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان در تعطیلات نوروزی دارد. سریال‌هایی که در چند فصل ساخته می‌شوند گاهی اوقات نمی‌توانند مخاطب را جذب کنند و یا قصه افت پیدا می‌کند و یا بازی‌ها و این موضوع گاهی باعث نگرانی مخاطبان و یا حتی تولید کنندگان می‌شود، اما سریال «نون. خ» مانند سریال «پایتخت» از آن دسته از سریال‌های چند فصلی بود که به نظر می‌رسد تا اینجای کار توانسته دل مخاطب را بدست آورد.


گروه بازیگران «نون.خ» تقریبا دست نخورده و از سعید آقاخانی، سیروس میمنت، نسرین مرادی، هدیه بازوند و ماشاءا... وروایی بهره می‌برد. شقایق دهقان که در فصل دوم، حضوری کوتاه داشت، در «نون. خ۳» جزو بازیگران اصلی است و علی صادقی نیز پس از یک فصل غیبت به این مجموعه بازگشته است. تنها حمیدرضا آذرنگ که در ماه‌های اخیر مشغول تولید اولین فیلم سینمایی خود با نام «روزی روزگاری آبادان» بوده، از جمع بازیگران این سریال جدا شده و مشخص نیست جای خالی او چگونه پر خواهد شد. نکته جالب آن که مسئله شیوع کرونا در فصل سوم «نون. خ»، به نوعی دیده شده است. سعید آقاخانی در این باره توضیح داده که یکی از شخصیت‌های سریال بر اساس قصه، به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل بازیگران در این سریال همگی ماسک به صورت دارند.
فصل اول و دوم این سریال روایت قصه خانواده نورالدین خانزاده بود که در طول قصه با چالش‌های متفاوتی درگیر می‌شود اما داستان فصل سوم سریال «نون.خ»، ادامه فصل دوم است و در این فصل علاوه براینکه در استان کرمانشاه و استان کردستان، فیلمبرداری شده، جلوه‌هایی از مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان هم به تصویر کشیده خواهد شد.
«نون.خ» این روزها در اطراف تهران در حال تصویربرداری است و تاکنون حدود ۹۷ درصد از تصویربرداری فصل سوم آن انجام شده است.

«هم بازی»، ملودرامی عاشقانه از شبکه دو
شبکه دو سیما معمولا رویه متفاوتی را دنبال می‌کند هر چند بقیه شبکه‌ها قصد دارند تا سریال طنز پخش کنند، اما شبکه دو قرار است سریال غیر طنزی را با نام «همبازی» و با کارگردانی «سروش محمدزاده» پخش کند. گفته شده اگر چه این سریال کمدی نیست، اما ملودرامی عاشقانه است که در فضایی شاد و شیرین ساخته شده و به مسائل جوانان می‌پردازد.

«سروش محمدزاده» کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» که به تازگی سریال «سیاوش» را روانه بازار نمایش خانگی کرده، برای دومین بار کارگردانی یک سریال تلویزیونی را تجربه کرده و قصد دارد «همبازی» را جلوی دوربین ببرد. دو گروه تصویربرداری در تهران و اطراف گرمسار مشغول ضبط تصاویر هستند.
آتیلا پسیانی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، دیبا زاهدی، علیرضا استادی و امیر کاظمی از بازیگران این سریال هستند.

«لوتی» گاندو 2 بجای «بوتیمار» در شبکه سه
شبکه سه در روزهای پایانی اعلامِ سریال نوروزی، کنداکتور خود را از «بوتیمار» نجف‌زاده به «لوتی» جواد افشار تغییر داد. سریال «بوتیمار» که در ابتدا قرار بود در ایام نوروز از شبکه سه سیما پخش شود موضوعی طنز مناسب شرایط نوروز بود، اما به طور ناگهانی جدول پخش تغییر پیدا کرد و تصمیم گرفته شد تا سریال «لوتی» که موضوعی جاسوسی، امنیتی دارد، روی آنتن شبکه سه سیما برود.


فصل اول سریال «گاندو» که حالا با نام موقت «لوتی» شناخته می‌شود به یکی از مهم‌ترین پرونده‌های جاسوسی، یعنی بازداشت جیسون رضائیان و تبادل او، پرداخته بود.
بازیگران اصلی داستان «گاندو»، یعنی داریوش فرهنگ و وحید رهبانی حضور دارند و پندار اکبری و علی افشار، امیریل ارجمند و بهمن دان، نقش یک ارتشی را در این سریال تلویزیونی ایفا می‌کنند.

«نوروز رنگی» از شبکه پنج سیما
دومین سریال تلویزیونی «علی مسعودی» در شب‌های نوروز از شبکه پنج سیما روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه که در ابتدا با نام «نوروز رنگی» تولید شد، در ادامه نام آن به «هشت آباد» تغییر کرد و ممکن است برای پخش از شبکه پنج، به نام «نوروز رنگی» برگردد.
مسعودی که امسال سریال «آخر خط» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی روی آنتن داشت، با این سریال موفقیت خاصی کسب نکرد و این بار با یک سریال طنز دیگر در پی جذب مخاطبان تلویزیون است.


علی مسعودی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی و جواد خواجوی بازیگران اصلی این سریال هستند که در شهر مشهد تولید شده و با تکیه بر نوستالژی‌های دهه ۶۰، داستانی را در اسفند سال ۶۶ و فروردین سال ۶۷ روایت می‌کند. جواد خواجوی پس از «سرباز»، برای دومین بار با «نوروز رنگی» به عنوان بازیگر تلویزیون دیده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار