کدام میوه‌ها کمترین و بیشترین قند را دارند؟

تهران (پانا) -کنترل میزان مصرف قند ایده خوبی است، اما مهار ولع خوردن خوراکی و میوه‌های شیرین کار فوق‌العاده سختی است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کدام میوه‌ها کمترین و بیشترین قند را دارند؟

به‌گزارش بهداشت نیوز، شاید قبلا درباره قندهای فرآوری شده مطالبی شنیده باشید، اما قند موجود در میوه‌ها برایتان جدید و حتی عجیب به نظر برسد یا شاید به دیابت مبتلا هستید و اطلاعات درباره میوه‌های حاوی کمترین میران قند برای شما حیاتی باشد، همچنین در حالی که میوه سرشار از مقدار زیادی مواد مغذی سالم دیگر است، اما برخی از انواع آن از قند بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند که باید در خوردن آنها دقت کرد. به گزارش هلث لاین، یاد بگیرید کدام میوه ها کمترین میزان قند را دارند تا بتوانید آنها را در برنامه غذایی خود بیشتر بگنجانید.

لیموترش

لیموترش سرشار از ویتامین C و نمونه های سبز رنگ آن به نسبت ترش مزه هستند. لیموترش حاوی قند زیادی نیست و افزودی عالی برای یک لیوان آب برای جلوگیری از اشتها محسوب می شود.

تمشک

تمشک حاوی 5 گرم قند کمی بیشتر از یک قاشق چای خوری قند در هر فنجان و مقدار زیادی فیبر برای کمک به فرد در سیر کردن است و یکی از چند توت شگفت انگیز است که در این فهرست قرار دارد.

توت فرنگی

توت فرنگی با توجه به طعم بسیار شیرین و خوشمزه ای که دارد به طرز شگفت آوری کم قند است. یک فنجان حاوی توت فرنگی خام حدود 7 گرم قند و بیش از 100 درصد مصرف روزانه توصیه شده ویتامین C دارد.

توت سیاه

یک فنجان حاوی توت سیاه فقط 7 گرم قند دارد، بنابراین هنگام خوردن توت های سیاه احساس گناه نکنید، همچنین دارای آنتی اکسیدان و فیبر کافی است.

کیوی

کیوی نیز نوعی توت محسوب می شود. کیوی سرشار از ویتامین C و قند کم است یعنی هر عدد کیوی تقریبا حاوی 6 گرم قند است.

گریپ فروت

مرکبات دیگری که در فهرست میوه های حاوی قند پایین قرار گرفته گریپ فروت است. در حالی که گریپ فروت ها به طور قطع به اندازه یک انگور شیرین نیستند کنار صبحانه یک گزینه عالی محسوب می شوند.

آووکادو

گرچه هنگامی که به میوه فکر می کنید به طور دقیق نخستین چیزی که به ذهن شما خطور می کند آووکادو است که به طور طبیعی قند کمی دارد. آووکادوی خام فقط حدود یک گرم قند دارد. در مقابل آووکادو سرشار از چربی های سالم است که به شما در افزایش حس سیری کمک می کند.

گواوا

هر عدد گواوا حاوی تقریبا 5 گرم قند و حدود 3 گرم فیبر است بیش از آنچه که از یک وعده حاوی برنج قهوه ای یا یک تکه نان غلات کامل دریافت می کنید. اگر گاواوا را با پوست به اسموتی های خود اضافه کنید فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد.

گرمک

گرمک رنگ نارنجی خود را مدیون مقدار بالای ویتامین A می داند. یک فنجان گرمک حاوی کمتر از 13 گرم قند است. این میزان ممکن است کمی بالاتر از سایر میوه ها باشد، اما به خاطر داشته باشید یک قوطی نوشابه 12 اونسی تقریبا حاوی 40 گرم قند است و ارزش غذایی بسیار کمی دارد.

پرتقال

پرتقال یکی دیگر از راه های خوب برای لذت بردن از یک میان وعده شیرین بدون داشتن کالری و قند زیاد است، در حالی که ویتامین C مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. یک عدد پرتقال حدود 12 گرم قند و کمتر از 70 کالری دارد.

هلو

هلو می تواند به طرز باورنکردنی شیرین باشد، اما ای میزان قند کمتر از 13 گرم در میوه ای با اندازه متوسط هنوز هم می توان آن را دارای قند کم برای یک میوه دانست.

این چند میوه کم قند حاوی یک تا 13 گرم قند هستند، اما به یاد داشته باشی اندازه وعده غذایی تفاوت هایی را ایجاد خواهد کرد. احتمال می رود مصرف بیش از حد در هر یک از این میوه ها شما را به میزان مصرف زیاد قند هنگام نوشیدن نوشابه نزدیک کند پیش احتیاط کنید. البته همه میوه ها در مقایسه با میان وعده های فرآوری شده شیرین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بسیار بیشتری هستند. غذاهای حاوی فیبر بالا هضم را آهسته می کنند به این معنی که قند خون بعد از خوردن میوه به این سرعت جهش نمی کند پس در نتیجه مانند اغلب امور در زندگی اعتدال کلیدی است.

معرفی میوه‌های حاوی بیشترین میزان قند

به گزار وب ام دی، در ادامه به معرفی میوه‌های می‌پردازیم که حاوی بیشترین میزان قند است.

انبه

میوه برای شما خوب است فیبر و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، اما دارای قند طبیعی نیز است و برخی میوه ها حتی بیشتر از سایر میوه ها حاوی قند هستند به عنوان مثال یک انبه دارای 45 گرم قند استریال بنابراین اگر به دیابت مبتلا هستید یا به دنبال کاهش وزن انبه بهترین انتخاب شما نیست و باید به خوردن چند برش از آن بسنده کنید.

انگور

یک فنجان حاوی انگور حدود 23 گرم قند دارد که این عدد خیلی زیاد است.

گیلاس

گیلاس میوه شیرینی است و قند زیادی دارد، یک فنجان حاوی این میوه 18 گرم قند دارد، بنابراین باید در خوردن آن به ویژه اگر به دیابت مبتلا هستید دقت کنید.

گلابی‌ها

یک گلابی به طور متوسط 17 گرم قند دارد. اگر می خواهید میزان دریافتی آن را کاهش دهید کل یک گلابی را در یک وعده نخورید و چند برش از آن را به مقداری ماست کم چرب و سالاد اضافه کنید.

هندوانه

هندوانه، این میوه تابستانی به طور متوسط 17 گرم قند دارد. همانطور که از نامش پیداست سرشار از آب و مواد معدنی خاصی به نام الکترولیت است که بدن پس از مدتی در معرض آفتاب قرار گرفتن برای شارژ مجدد نیاز دارد، بنابراین یک یا دو برش از این میوه بخورید.

انجیر

دو عدد انجیر با اندازه متوسط 16 گرم قند دارند. اگر می خواهید قند خود را کنترل کنید باید درمصرف این میوه اعتدال را رعایت کنید.

موز

یک موز عدد متوسط دارای 14 گرم قند است، بنابراین در خوردن این میوه نیز باید احتیاط کنید می‌توانید نصف آن را در وعده صبحانه با غلات بخورید و نیم دیگر آن را در قالب ساندویچ با کره بادام زمینی در یک وعده دیگر مصرف کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار