افتتاح نخستین کلاس تخصصی تربیت بدنی در بهارستان یک

بهارستان یک(پانا) - مراسم افتتاحیه سالن ورزشی پویا و اتاق بهداشت با حضور حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، صیدلو مدیرکل و حسن‌پور معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیریت آموزش و پرورش نواحی یک و دو بهارستان در مدرسه دخترانه نرجس منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین کلاس تخصصی تربیت بدنی در بهارستان یک

معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در ابتدا با اشاره به اولویت قرار داشتن مناطق محروم در ایجاد سالن‌های ورزشی پویا در شرایط ویروس کرونا اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنم آمادگی لازم را داریم تا در کوتاه‌ترین زمان هر تعداد فضای مناسب و استانداردی که قابلیت احداث تجهیزات ورزشی و تربیت بدنی را داشته باشد و به ما معرفی شود را به سالن ورزشی پویا تبدیل کنیم تا بتوانیم وزن و چاقی دانش‌آموزان کم‌تحرک در این شرایط کرونا را کنترل کنیم.

همچنین در این مراسم، حسن‌پور، معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عنوان کرد: با توجه به رنگ‌های استفاده شده در تجهیزات ورزشی، میزان فعالیت فیزیکی در دانش‌آموزان افزایش پیدا خواهد کرد و در هدف اصلی ما که کنترل وزن چاقی و با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم است، بسیار کمک خواهد کرد.

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با افتتاح سالن‌های ورزشی پویا اظهار کرد: شاید برای آموختن فرمول‌های فیزیک یا شیمی یا هر آموزش دیگری در سال‌های مختلف زمان خاصی وجود نداشته باشد اما در خصوص اینکه دانش‌آموزان در هر رده سنی چه فعالیت ورزشی و بدنی را باید انجام بدهند، پژوهش‌های بسیاری وجود دارد که بر مبنای آنها این نگرانی وجود دارد که خدای نکرده در این ایام مقدماتی فراهم شود که نسل ما شادابی و تحرک و فعالیت خود را از دست بدهد.

لازم به ذکر است این سالن، مرکز اجرایی طرح کوچ است که امسال به همت کارشناسی تربیت بدنی در جهت قوت بخشیدن به اجرای طرح کوچ راه‌اندازی شد.

همچنین اتاق بهداشت این مدرسه با حضور حمیدی و حسن‌پور افتتاح و با کلیه تجهیزات پزشکی و بهداشتی در اختیار مدرسه قرار داده شد. امید است تا این طرح در تمامی مدارس اجرا شود تا دانش‌آموزان بتوانند در راستای اهداف سلامت محور گام بردارند.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار