معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران:

40 درصد دانش آموزان تهران چاق هستند

تهران(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، لزوم ارتقاء تندرستی و سلامت افراد جامعه از طریق تغییر در سبک زندگی را مهم برشمرد و دستاوردهای نوین علوم ورزشی را دارای تاثیرات چشمگیری بر سبک زندگی و سطح تندرستی اقشار مختلف جامعه دانست و تاکید کرد این تغییر در سبک زندگی باید صورت گیرد چرا که 40 درصد دانش آموزان تهران چاق هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
40 درصد دانش آموزان تهران چاق هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، وبینار آموزشی سبک زندگی سالم و فعال با حضور یداله شهبازبیگی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 5، حسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، علی ایرجی؛ رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش شهر تهران و کارشناسان، مدیران، معاونین، معلمین تربیت بدنی و مراقبین سلامت منطقه برگزار شد.

حسن محمدی در وبینار آموزشی سبک زندگی سالم و فعال منطقه 5، با اشاره به لزوم ارتقاء تندرستی و سلامت افراد جامعه از طریق تغییر در سبک زندگی و تاثیر یافته های علمی در حوزه تربیت بدنی و با توجه به سند تحول بنیادین و موضوع مهم زیست بدنی و توجه به سلامت دانش آموزان، اظهار کرد: به نظر می رسد که دستاوردهای نوین علوم ورزشی تاثیر چشمگیری بر سبک زندگی و سطح تندرستی اقشار مختلف جامعه داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: توجه به نقش مشاوره ای معلمین تربیت بدنی و مراقبین سلامت که سبب راهنمایی درست به دانش آموزان می شود، بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه آمار چاقی در تهران بسیار نگران کننده است، تحلیل داده های آماری از مرحله اول غربالگری طرح کوچ شهر تهران، با تاکید بر آسیب شناسی این داده ها نشان می دهد که دانش آموزان تهرانی 40% چاق هستند؛ در تمام دوره های تحصیلی، پسران نسبت به دختران چاق ترند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیران تلاشگر مدارس که در خط مقدم این طرح قرار دارند، از مدیران درخواست کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا در مرحله سوم که نتیجه گیری از اجرای مداخلات مرحله دوم است، تحلیل کارشناسی از اثر بخشی و نتیجه بخش بودن طرح را داشته باشیم و داشتن گروه آموزش قوی در منطقه را سبب تقویت و پیشبرد اهداف تربیت بدنی در مدارس قلمداد کرد.

در این وبینار، شهبازبیگی مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیران مدارس، معاونان و معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت، کسب مقام دوم در سطح شهر تهران توسط تربیت بدنی منطقه را مرهون هماهنگی ها و مشارکت همه عزیران دانست و موفقیت در طرح کوچ منطقه را مستلزم همکاری بیشتر مدیران و مجموعه همکاران در مدارس خواند.

شایان ذکر است، سلمانی مدرس دوره نیز توضیحاتی در مورد سبک زندگی سالم و فعال ارائه داد و تصریح کرد: واژه سبک زندگی سالم ناشی از این ایده است که الگوی زندگی روزانه افراد می تواند به عنوان سالم یا غیرسالم مورد داوری قرار گیرد. سبک زندگی سالم بستگی به رفتارها، انتخاب ها ، ارزش ها ، سلیقه ها و عادت های افراد جامعه دارد. زندگی سالم زندگی متعادلی است که در آن فرد به طور آگاهانه رفتار های سالم را انتخاب می کند. بی تحرکی یا نداشتن فعالیت بدنی منظم، از مهمترین عوامل خطرساز مرگ و میر جهانی است. نهادینه کردن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب توام با تحرک و شادابی برای مدیریت وزن دانش‌آموزان از اهداف مهم اجرای طرح کوچ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار