معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران:

اجرای طرح «دانش آموز توانمند» با محوریت آموزش تفریحی، در شرایط کرونا، به موقع و اثر گذار است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14، دوران ابتدایی را مقطعی محوری در جهت تحقق اهداف ساحات تربیتی دانست و طرح «دانش آموز توانمند» در شرایط کنونی وقوع کرونا را بسیار موثر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «دانش آموز توانمند» با محوریت آموزش تفریحی، در شرایط کرونا، به موقع و اثر گذار است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش منطقه 14 تهران، با پایان مرحله چهارم طرح «دانش آموز توانمند»، جلسه پخش زنده، با حضور زهرا کیایی؛ استاد راهبر گروه دانش آموزان توانمند، عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14، زهرا سلیمی؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه، برگزار شد.

عدل لاله در این جلسه، به اهمیت فعالیت های رابطین پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و طرح «دانش آموز توانمند» پرداخت و دوران ابتدایی را مقطعی محوری در جهت تحقق اهداف ساحات تربیتی دانست.

وی عنوان کرد: اجرای طرح «دانش آموز توانمند» با محوریت آموزش تفریحی، به دلیل مشکلاتی که شرایط کرونایی برای دانش آموزان ایجاد کرده، به موقع و اثرگذار است.

در ادامه زهرا سلیمی؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه 14 ضمن تشکر از مجریان این طرح در مدارس، با اشاره به موفقیت های این طرح در تسهیل سازی و پیشبرد اهداف تربیتی در میان سه گروه: دانش آموز دبستان، والدین و آموزگاران، به ارائه بازخوردی از نتایج اجرای این طرح به رابطان مشاوره پرداخت.

در پایان جلسه نیز زهرا کیایی؛ استاد راهبر گروه دانش آموز توانمند، به بیان اهداف و چشم اندازهای آینده طرح در جهت حرکت اعضای گروه رابطین مشاور به سمت «تربیت ذهن» دانش آموزان و یادگیری «مهارت تفکر» به عنوان مبنای انسان سازی و سلامت روان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری رابطین مشاور و آموزگاران منطقه، بتوان در جهت تربیت نسلی متفکر و سالم، گام های اثر بخشی را پیمود.

گفتنی است این طرح از جمله کارهای ابتکاری کارشناسی مراقبت در برابر آسیب های منطقه 14 است که در راستای توانمندسازی دانش آموزان مقطع ابتدایی، اجرای آن، از ابتدای سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شده است. مسئولیت اجرای این طرح، بر عهده رابطان مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزگاران است و به گونه ای طراحی شده که به طور همزمان به توانمندسازی هر سه گروه رابطین مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزگاران و اولیای آنها و دانش آموزان می پردازد.

ساخت فیلم گروه دانش آموز توانمند به مناسبت روز پدر

گروه دانش آموز توانمند در مسیر اهداف و چشم اندازهای خود در جهت هدایت توانمندی های مخاطبین رابط و آموزگار و دانش آموز خود در مسیرهای صحیح از مجموع رصد فعالیت های انجام شده توسط مدارس، با همکاری مدرسه اندیشه منطقه 14 به دعوت از دانش آموزان علاقه مند به بازیگری و فعال در اجرای طرح دانش آموز توانمند پرداخت و فیلم نابازیگری را که در همین خبر قابل مشاهده است تولید کرد.
این فیلم با همکاری شهرداری تهران و گروه هنرمندان و آموزش و پرورش منطقه 14 تهران تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار