مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در بیست و نهمین اجلاسیه استانی نماز:

نماز، ستونی است به پا داشتنی نه صرفاً خواندنی

تهران (پانا) - با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای شورای نماز، بیست و نهمین اجلاسیه استانی نماز در سالن شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نماز، ستونی است به پا داشتنی نه صرفاً خواندنی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: پایان سال زمان مناسبی است برای محاسبه عملکرد یکساله خود، یکسال گذشته‌ای که خاص بود، هرچند سنگر خدمت تغییر کرد اما اهداف متعالی و رسالت خود را فراموش نکردیم و با عملکرد به موقع و صحیح توانستیم به وظیفه خود در حد توان عمل کنیم.

او با اشاره به فرمایشی از امام کاظم علیه‌السلام در مورد محاسبه روزانه اعمال،اظهار کرد: قطعا" هر محاسبه نفسی دو نتیجه خواهد داشت، یکی اینکه اگر عملکردمان قابل قبول بود، خدا را شاکر باشیم و طلب توفیق کنیم برای عمل احسن و دوم اگر عملکردمان قابل قبول نبود، طلب غفران و رحمت کنیم که خدا به ما فرصت اصلاح عمل‌مان را بدهد.

حجت الاسلام رحیمی صادق با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: قطعا در انجام وظایف باید بدانیم که خدای متعال و حجج الهی و کسانی که شاهد هستند، ناظر به اعمال و رفتار ما خواهند بود، و اولین چیزی که در روز قیامت از ما محاسبه خواهد شد، نماز است که اگر مقبول نباشد، دیگر اعمال ما نیز رد خواهد شد.

او با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج گفت: رسالت همه مسولین و همگان اقامه نماز است، چرا که به فرموده پیامبر (ص) نماز ستون دین است، و ستون به‌پا داشتنی است نه صرفاً خواندنی، پس باید بدانیم در قبال به پاداشتن نماز آیا به وظایفمان درست عمل کردیم یا نتیجه قابل قبولی داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران، کرونا را مانع فرهنگ سازی برای اقامه نماز ندانست و افزود: اگر چه ممکن است در برپایی نماز جماعات با محدودیت‌هایی مواجه شده باشیم، اما انجام این عمل برگزیده الهی بصورت فرادی و جماعت‌های خانوادگی که تعطیل نخواهد شد، و ما توانستیم به الحمدا... با فرهنگ‌سازی، در جهت این امر مهم نیز از روش‌های نوین و فضای مجازی کمک بگیریم و با ترویج الگوهای مناسب در میان خانواده‌ها و دانش‌آموزان در جهت ترویج فرهنگ نماز قدم برداریم.

او در ادامه به توجه دادن جامعه و دانش‌آموزان به حقایق نهفته در نماز که آثار فردی و اجتماعی متاثر از آن است، اشاره کرد و گفت: باید برای تحقق اهداف نماز که همان روح توحیدی و ولایت‌پذیری است تلاش کنیم.

در ادامه این نشست از ۵ نفر از فعالان عرصه نماز آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بصورت نمادین تجلیل به عمل آمد و از ۳۹۹ برگزیده دیگر نیز در مناطق ۲۱ گانه قدردانی بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار