گفت‌و‌گوی پانا با سرباز معلمی که با شیوع کرونا، به دانش‌آموزانش گوشی هوشمند اهدا کرد

سرباز معلم اصفهانی که لبخند بر لبان دانش‌آموزانش نشاند

روستاهای محروم این منطقه مشکلات مالی زیادی دارند که روی آموزش دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است

اصفهان(پانا) - سرباز معلم اهل استان اصفهان که چندی قبل تصاویر کمک او به دانش آموزان نیازمند پخش شد، بار دیگر ایثار معلمان به خصوص در مناطق روستایی و محروم را بازگو کرد. به گفته او وظیفه خود می دانسته تا تحت هر شرایطی وقفه ای در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سرباز معلم اصفهانی که لبخند بر لبان دانش‌آموزانش نشاند

محمد عزیزی، از سرباز معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان است. او در گفت و گو با پانا گفت: «من متولد روستای انالوجه از توابع شهرستان چادگان هستم. ۲۳ سال دارم و با مدرک مهندسی برق از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و به مدت یک سال از تیر ماه سال جاری سرباز معلم هستم.»

وی افزود: «من در روستای اورگان بخش چنارود در دبستان شهید مجتبی استکی در مقطع پنجم و ششم تدریس می کنم. عاشق معلمی هستم و به دلیل عشق به معلمی طی کردن این مسافت زیاد برایم مشکل نیست. تعداد دانش آموزانی که من به آن ها تدریس می کنم، ۱۸ دانش آموز است که ۷ دانش آموز در مقطع ششم و ۱۱ دانش آموز در مقطع پنجم زیر نظر من تحصیل می کنند.»

عزیزی ادامه داد: «از شهریور ماه سال جاری مشغول تدریس شدم و اگر لایق شغل شریف معلمی باشم دوست دارم این شغل را ادامه دهم و واقعا معلم بودن عشق می خواهد.»

وی در مورد چگونگی کمک به دانش آموزان نیامند گفت: «تعدادی از این دانش آموزان به خاطر مسائل مالی و مشکلاتی که دارند از نعمت آموزش محروم بودند. در صورتی که می دیدم دوستانشان از طریق فضای مجازی آموزش می بینند، آن دانش آموزان خیلی ناراحت و دلگیر هستند. هر چقدر با خودم کلنجار رفتم دیدم نمی توانم نسبت به این موضوع بی تفاوت بمانم. در نتیجه این کار به ذهنم رسید و با کمک خیران و نزدیکان خود از روستای انالوجه، دو دستگاه گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی‌بضاعت دو خانواده، که هر کدام دو دانش‌آموز داشتند و از داشتن امکانات و تلفن همراه محروم بودند، تهیه کردیم.»

محمد عزیزی بیان کرد: «از مدیران استانی تقاضا می کنم بیشتر به فکر مناطق محروم باشند. در منطقه ما روستایی است که اصلا خط تلفن آنجا آنتن نمی دهد. متاسفانه روستایی که من در آن جا تدریس می کنم، اکثر خانواده ها با مسائل مالی و مشکلاتی روبه رو هستند و این مشکلات مسلما روی بچه ها تاثیرگذار است و از امکانات آموزش مجازی محروم می مانند.»

وی تصریح کرد: «خیلی فکر کردم که باز هم بتوانم کاری برای این دانش آموزان انجام دهم. چون واقعا بچه های باهوش و با استعدادی هستند .امیدوارم و تمام سعی خود را می کنم تا وقتی با این بچه ها هستم تمام وقتم را در اختیارشان بگذارم تا حداقل پایه درسی آن ها قوی شود.»

خبرنگار: حسن تقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار