برگزاری آیین اختتامیه طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ) در منطقه 14

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران ابراز امیدواری کرد در پایان طرح کوچ 3 درصد از دانش آموزان که در محدوده مجاز وزنی نیستند به حالت مطلوب برگردند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ) در  منطقه 14

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه 14، مراسم نمادین آیین اختتامیه طرح کوچ« کنترل وزن و چاقی دانش آموزان» به مناسبت هفته درختکاری در دبستان هیات امنایی شهدای هفتم تیر منطقه 14 با حضور حسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، علی ایرجی؛ رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی شهر تهران، محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14 و به همت کارشناسان تربیت بدنی؛ سلامت و بهداشت و سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش منطقه 14 در دبستان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: طرح کوچ یا همان کنترل وزن و چاقی یک طرح ملی است که از معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت به همه استان ها ارجاع شده است.

وی افزود: در این طرح BMI یا شاخص توده ای بدنی دانش آموزان بر اساس اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان محاسبه و در سامانه سناد ثبت می شود.

محمدی در ادامه بیان کرد: این طرح در دو مرحله مهر ماه و اسفند ماه اجرا شد و دراین فاصله دانش آموزانی که در محدوده مجاز کنترل وزن نیستند توسط مشاوران تغذیه و تربیت بدنی مشاوره می شوند و امیدواریم که در پایان این طرح 3 درصد از دانش آموزان که در محدوده مجاز نیستند به حالت مطلوب برگردند.

در ادامه عدل لاله معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 14 هدف از اجرای این طرح را دانش آموز سالم- مدرسه سالم وجامعه سالم دانست.

عدل لاله گفت: دانش آموزان پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش‌ها، تمرین‌های ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می‌گیرند.

در پایان این مراسم همزمان با دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش‌آموزان در اسفند دانش‌آموزانی که موفق به کاهش وزن شده‌اند در این روز همزمان با هفته درختکاری ضمن غرس چند اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار