استاندار اردبیل:

در سال جاری هم میزان ازدواج و هم طلاق در استان روند افزایشی داشته است

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل آموزش مداوم را از ضرورت های کاهش آسیب های اجتماعی معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
در سال جاری هم میزان ازدواج و هم طلاق در استان روند افزایشی داشته است

به گزارش استانداری اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل در نشست ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: همه آسیب‌ها و از جمله پدیده ناپسند طلاق ازسوی ارگان‌های ذیربط اولویت‌بندی و مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند و نتایج برآمده از آن‌ها نشان می‌دهد که موضوع آموزش به عنوان ضرورت و اولویت اول برای پیشگیری و کاهش آن‌ها دارای اهمیت است.

او گفت: در سال جاری هم میزان ازدواج و هم طلاق در این استان روند افزایشی داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: امسال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۲ مورد ازدواج در استان اردبیل ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل سه درصد رشد دارد.

ندایی بیان کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۱۹۸ فقره طلاق هم در استان اردبیل ثبت شده است که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

او با اشاره به اینکه رقم متارکه زوجین در استان اردبیل طی چند سال اخیر قابل توجه است، اظهار کرد: این آسیب اجتماعی در نقاط مختلف این استان در سنین گوناگون به وقوع پیوسته و علت‌های مختلف دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر طلاق، آسیب‌های اجتماعی دیگری از جمله اعتیاد و نظایر آن در استان اردبیل تهدید کننده ساکنان این استان و به ویژه جوانان است.

ندایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش این معضل گفت: آموزش زوجین چه قبل و چه بعد از ازدواج به عنوان اقدام ضروری در برنامه گنجانده شده است.

او خواستار طراحی سایتی برای تعیین خانواده‌ها و زوجین نیازمند به جهیزیه به منظور ساماندهی و تسهیل در تامین این اقلام برای افراد نیازمند شد و افزود: داشتن اطلاعات و مشخصات لازم به کار تامین جهیزیه خانواده های کم درآمد تازه ازدواج کرده بطور موثر کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار