وجدانی خبر داد

برگزاری مجازی اردوی راهیان نور در ۱۴ استان کشور

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از اجرای برنامه راهیان نور به شکل مجازی در 14 استان کشور خبر داد و گفت که این برنامه تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجازی اردوی راهیان نور در ۱۴ استان کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، امیر وجدانی، مشاور عالی سازمان بسیج دانش آموزی کشور به مناسبت روز ملی راهیان نور با برنامه «صبح و گفتگو» مصاحبه تلفنی کرد.

وجدانی با بیان اینکه جریان بزرگ و عظیم راهیان نور از بعد سال های دفاع مقدس و دهه 70 شروع شده گفت: این جریان که تا سال گذشته هم با قوت ادامه یافت به یک جریان حوزه فرهنگی تبدیل شده و همه ساله مشتاقان زیادی را به خود جذب می کند.

وی درمورد شیوه برگزاری مراسم راهیان نور با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر روش انجام فعالیت های فرهنگی گفت: با هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط و همکاری آموزش و پرورش و مجموعه بسیج و سپاه نهایتا به یک مدلی برای اجرا رسیدیم و آن را به صورت آزمایشی از آذرماه و از بهمن ماه هم به صورت جدی پیاده کردیم.

مشاور عالی سازمان بسیج دانش آموزی کشور یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل کمبود بودجه، تعداد کمی از افراد به زیارت مناطق عملیاتی اعزام می شدند اما برگزاری اردوی راهیان نور به شکل مجازی باعث شد که تعداد خیلی بیشتری از این مناطق استفاده کنند.

وجدانی درمورد روش جدید اردوهای راهیان نور در ایام کرونایی اینطور توضیح داد: برنامه ما به شکل استانی و در بستر نرم افزار و امکانی است که آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم درسی تحت عنوان شبکه « شاد» در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تصاویر به صورت استانی از مناطق عملیاتی ضبط و به بستر شاد ارسال می شود و علاوه براین برنامه هایی از جمله روایتگری راویان، برگزاری مسابقات، ارتباط دو طرفه، ارتباط پیامکی و برنامه های متنوع دیگری هم اجرایی خواهد شد و امکان اشتراک گذاری نیز وجود دارد.

مشاور عالی سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه این برنامه در 14 استان در حال اجراست، گفت: این برنامه در 10 استان به اتمام رسیده و تا پایان فروردین ماه هم برنامه ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برنامه راهیان نور مجازی بعد از کرونا هم ادامه پیدا خواهد کرد تولید محتوای مناسب برای همه شئون زندگی مانند ترویج علم فرهنگ تربیت بدنی در فضای مجازی و حقیقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار