سعید لطفی در گفت‌وگو با پانا

در فضای مجازی هزینه می‌‌کنند تا استقلال را زمین بزنند؛ مشکل این است که همه سهم‌خواه شده‌ایم

بعضی‌ها سنگ استقلال را به سینه زدند اما با تیم رقیب همکاری کردند/ هر کسی سرمربی باشد انتقاد می‌کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است مهم‌ترین مشکلی که باعث شده طی سال‌های استقلال نتیجه نگیرد سهم‌خواهی هواداران و پیشکسوتان است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
در فضای مجازی هزینه می‌‌کنند تا استقلال را زمین بزنند؛ مشکل این است که همه سهم‌خواه شده‌ایم

سعید لطفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به جدایی محمود فکری از استقلال و آمدن فرهاد مجیدی اظهار داشت: « امیدوارم تمام این اتفاقات به نفع استقلال باشد. همه باید منافع تیم و هواداران اصیل و بزرگ استقلال را در نظر بگیرند نه منفعت شخصی. برای کادر جدید هم آرزوی موفقیت می‌کنم. زمان محمود فکری این خواهش را از پیشکسوتان کرده بودم و الان هم می‌گویم، تنها راه موفقیت استقلال همدلی و اعتماد به کادر فنی است. هر کس که کادر جدید به آنها نیاز دارد، بروند کمک کنند و عقب‌نشینی نکنند. هرکس باید در حد توانش برای موفقیت باشگاه کمک کند. متأسفانه چندین سال است که این اتحاد و همدلی در باشگاه و بین پیشکسوتان وجود ندارد. این چند دستگی باعث می‌شود که فضای کار واقعاً دشوار باشد. »

وی در پاسخ به این سؤال که اشتباه محمود فکری کجا بود که باعث شد نتواند در این تیم موفق عمل کند؟ گفت: « نمی‌شود گفت که محمود فکری اشتباه داشت. اشتباه را آنجایی می‌بینم که برخی‌ها در فضای مجازی فعالیت و هزینه می‌کنند و وقت می‌گذارند تا تیم را زمین بزنند. برایشان مهم هم نیست چه بلایی سر تیم می‌آید. دنبال منفعت و تیم خودشان هستند تا به باشگاه بیاورند. بیشترین لطمه را این افراد به استقلال زدند. زمان فرهاد مجیدی هم فرقی نمی‌کند و اگر باشگاه بخواهد زمین و امکانات مناسب را فراهم نکند، هیچ کاری از پیش نمی‌رود. نیم فصل اول تیم ما 7 زمین برای تمرین کردن عوض کرد. اگر دوباره همین روند باشد و هر هفته تیم در یک زمین تمرین کند، پول بازیکن را ندهند، پنجره نقل و انتقالات بسته باشد و خیلی از مشکلات ریز و درشت حل نشود، مطمئن باشید مجیدی هم به مشکل برمی‌خورد. امیدوارم باشگاه مشکلات را مرتفع کند تا تیم بیشتر از این آسیب نبیند. »

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: « مشکل اصلی استقلال متأسفانه این است که همه سهم‌خواه شده‌ایم. از هوادار و پیشکسوت بگیر همه دنبال منفعت و رفیق خودمان هستیم. یک مقدار باید این خودخواهی‌های خودمان را کم کنیم. اگر ادعا می‌کنیم که استقلالی هستیم و در این مکتب بزرگ شدیم، امسال را سهم‌خواهی نکنیم و از تیم حمایت کنیم. انشالله که در سایه این یکدلی و حمایت تیم به موفقیت هم برسد. ما باید این را در نظر بگیریم که موفقیت استقلال، موفقیت همه است. از پیشکسوت تا هوادار می‌توانند از موفقیت و پیشرفت تیم سود ببرد. هوادار و پیشکسوت خوشحال می‌شوند. فقط باید کمی صبور باشیم و به کادر فنی زمان و فرصت کافی را بدهیم. متأسفانه این اتفاق برای محمود فکری نیفتاد و از زمان شروعش خیلی از مسائل ریز و درشت باعث شد تا کادر فنی نتواند به خواسته‌اش برسد و تفکراتش را پیاده کند. »

سعید لطفی با بیان اینکه باشگاه حمایت لازم و قاطع را از محمود فکری انجام نداد، گفت: « حمایت کردن به صورت زبانی و حرف که نمی‌شود. اگر حمایت می‌کرد که تیم نباید 7 زمین برای تمرین عوض می‌کرد. اگر حمایت بود پول بازیکنان را به موقع می‌دادند. اگر حمایتی بود باید پنجره نقل و انتقالات را باز می‌کردند و این همه مشکلات نبود. به غیر از اینکه باشگاه مقابل انتقادات و حاشیه‌ها از محمود فکری حمایت نکرد، آیا شرایط ایده‌آلی برای کادر مهیا کرده بودند تا کار کند؟ اگر شرایط ایده‌آل بود ما می‌توانستیم به محمود فکری و کادرش ایراد بگیریم و انتقاد کنیم که چرا با همه این امکانات نتوانسته کار را به خوبی پیش ببرد. ولی این قدر مشکلات عدیده‌ای در سر راه تیم بود که فشار زیادی به کادر فنی و بازیکنان آورد. این مشکلات تمرکز را از کادر فنی و بازیکنان گرفت و متأسفانه باشگاه خیلی راحت از کنار این مسئله گذشت. »

وی خاطرنشان کرد: « شک نکنید بخشی از پرخاشگری بازیکنان در داخل زمین که باعث می‌شد راحت کارت بگیرند، به همین مشکلات تیمی برمی‌گشت و بخشی هم متأسفانه شیطنت برخی‌ها بود که در لباس دوست بودند. سنگ استقلال را به سینه می‌زدند اما زیر پرچم فرد دیگری بودند. متأسفانه گول این مسائل را خوردیم. خواهشی که از هواداران استقلال دارم، زیاد به فضای مجازی توجه نکنند. الآن که دوست من مربی نیست. هرکس که هدایت استقلال را دارد، از او حمایت کنند تا موفق شود. حتی 10 باخت هم آورد از او حمایت کنند. حمایت است که به مربی اعتماد به نفس و انگیزه کار می‌دهد. وقتی بازیکن و مربی ببینند از هر لحاظ مورد حمایت هستند، می‌توانند با انگیزه فراوان کار کنند. »

پیشکسوت استقلال افزود: « نمی‌دانم چه بگویم. افرادی را می‌دیدم که در فضای مجازی سنگ استقلال را به سینه می‌زدند و خودشان را منتسب به این باشگاه می‌نامیدند ولی می‌دیدم با تیم رقیب همکاری می‌کنند. در فضای مجازی استقلالی بودند اما در واقع دنبال ضربه زدن به این باشگاه هستند. مهم هم نیست که سرمربی محمود فکری باشد یا فرهاد مجیدی یا امیر قلعه‌نویی؛ این افراد کسانی هستند که در هر صورت انتقاد می‌کنند. در زمان مجیدی می‌گویند این برود فکری بیاید، فکری که هست می‌گویند او برود، قلعه‌نویی بیاید. هواداران باید باهوش باشند و گول این افراد را نخورند. این‌ها دنبال این هستند استقلال ثبات و تمرکز نداشته باشد. هدفشان برهم زدن تیم است. ما نباید با کارت‌های این افراد بازی کنیم. »

سعید لطفی در خصوص انتقادها از حضور فراز کمالوند در استقلال گفت: « این مسئله نباید برای هوادار مهم باشد. مگر سعید عزیزیان در پرسپولیس سابقه کار نداشت؟ کمالوند هم خودش اقرار کرد که پرسپولیسی است اما تا زمانی که به استقلال کمک می‌کند، چه اشکالی دارد که طرفدار کدام تیم است؟ قبلاً هم از این دست اتفاقات داشتیم که مثلاً بهزاد غلامپور یا محمد علی یحیوی در پرسپولیس با علی دایی کار کردند. بهتر است به این مسائل زیاد شاخ و برگ ندهیم. اجازه بدهیم تیم در آرامش باشد و کادر جدید تمرکزش را روی کارش بگذارد. همه این عوامل باعث می‌شود تا برای استقلال حاشیه درست شود. مهم این است که کادر فنی با کسی که راحت است و به او اعتقاد دارد، کار کند. »

وی با اشاره به برتری استقلالِ مجیدی مقابل فولاد، تأکید کرد: « نیم فصل دوم همیشه سخت امتیازگرفتن دشوار است. کادر فنی جدید اگر بتواند تیم را از این حواشی دور نگه دارد و آرامش را به تیم بیاورد، یقین بدانید با بازیکنان و پتانسیلی که داریم، این تیم یکی از بهترین تیم‌‍‌های سال‌های اخیر است، می‌تواند موفق شود. پیشنهاد می‌کنم به کادر فنی جدید که تیم را به آرامش برسانند. هر مانعی که باعث این مسئله شده را باید حل کنند تا تیم هم از حاشیه دور شود و هم به نقطه‌ای برسد که اعتمادبه نفس برگردد. »

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: « وقتی بازیکن ببیند شرایط مهیا است، تمرکزش را روی بازی کردن می‌گذارد و بهترین کیفیتش را نشان می‌دهد. امیدوارم هرچه زودتر این مسائلی که باعث شده چند سال اخیر تیم رنگ خوشی را نبیند، حل شود و کادر جدید بتواند تیم را به خواسته هوادار برساند. همان‌طور که گفتم در این راه حمایت و اعتماد پیشکسوتان و هوادار مهم است که امیدوارم صبر داشته باشند. حتی اگر تیم در بازی‌های پیش رو نتیجه را واگذار هم کرد، حمایت کنند. برد مقابل فولاد از این جهت مهم بود که هم باعث روحیه تیم شد و هم فاصله امتیازی تیم از کورس قهرمانی زیاد نشد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار