اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر؛ گنجینه گونه‌های درختی جنگل‌های هیرکانی 

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که طی تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش'و اداره منابع طبیعی و آبخیز داری رامسر با حمایت فرماندار شهرستان برای اولین بار در فضاهای اردوگاهی کشور و به صورت پایلوت باغ گیاه شناسی در اردوگاه کشوری میرزا کوچک خان رامسر احداث شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر؛ گنجینه گونه‌های درختی جنگل‌های هیرکانی 

به گزارش صدا و سیما، علی رمضانی درحاشیه آغاز احداث گفت: در این باغ گیاه شناسی ۷۸گونه درختی و ۵۰ گونه درختچه ای جنگل هیرکانی کاشته و نگهداری و چون ویترینی ارزشمند برای بازدید دانش آموزان، معلمان و گردشگران است.

وی بیان کرد: جنگل های هیرکانی ذخیره گاه ارزشمند حیات کره زمین و گنجینه ای ارزشمند است که باید حفظ آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: این کار ارزشمند به عنوان پایلوت کشوری الگویی برای تمامی اردوگاه هاست تا از فضاهای موجود در جهت کاشت گونه های مختلف درختان بویژه درختان مثمر اقدام کنند.

آیین زراعت چوب (صنوبرکاری) در سطح 4 هکتار به تعداد 4000 اصله نهال و احداث باغ گیاه شناسی در هفته درختکاری با حضور رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، فرماندار، امام جمعه و روسای ادارات شهرستان رامسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار